فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

محققان آمریکایی می گویند: گیاهان صداهای اطرافشان را مانند صدای خورده شدنشان را تشخیص می دهند و نسبت به تهدیدات موجود در محیط اطراف خود، واکنش نشان می دهند.
به گزارشگروه وبگردي باشگاه خبرنگاران محققان دانشگاه «میزوری» در آمریکا با انجام مطالعه ای متوجه شدند که گیاهان با شنیدن صدای خورده شدن برگ هایشان حالت دفاعی به خود می گیرند.

 

این مطالعه نشان داد: زمانی که گیاه صدای خورده شدن برگش را توسط یک کرم می شنود در دفاع از خود روغن خردل بیشتری آزاد می کند که خوشایند کرم نیست و موجب دفع آن می شود.

 

اما زمانی که گیاهان صدای باد را می شنوند، با وجود آنکه در برخورد باد به برگ هایشان، صدایی تقریبا شبیه جویده شدن برگ گیاه توسط کرم ایجاد می شود، گیاهان، توانایی های دفاعی خود را هدر نمی دهند.

 

این تحقیق نشان می دهد که گیاهان قادر به تشخیص صداهای موجود در محیط زیست شان هستند؛ گیاهان مانند حیوانات نسبت به عوامل خارجی واکنش نشان می دهند اما واکنش گیاهان متفاوت است.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.