فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

برداشت گیاهان دارویی در فارس قدمتی 150 ساله دارد و نزدیک به 50 سال است که بخش عمده ای از این محصولات به صورت خام به دیگر کشورها صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز،  دبیر شورای فنی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت به علت کمبود کارخانه فرآوری،محصولات نهایی به صورت دارو و محصولات بهداشتی آرایشی به قیمت بسیار بالا به کشور برمی گردد.

مصطفوی افزود: فرآوری این گیاهان تا 300 برابر قیمت کنونی برای کشور ارزآوری دارد و توسعه کشت و بهره وری بیشتر آنها نیاز به توجه مسئولان دارد.

استان فارس با صادرات سالانه 147 نوع محصول و گیاه دارویی به 18 کشور هدف صادراتی، 78 درصد از سهم صادرات گیاهان دارویی و مقام نخست کشور را داراست.

پارسال نیز صادرات گیاهان دارویی فارس بیش از 45 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت.

صادقی مسئول بخش گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان نیز گفت: در چند ماه اخیر 3 کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در استان آغاز به کار کرده که با 7 کارخانه ی فرآوری شیرین بیان در مجموع 10 کارخانه فعال شده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.