فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از بهره‎برداری کارخانه صنعتی تولید کمپوست قارچ دکمه‎ای با ظرفیت 20 هزار تن خبر داد.
طهمورث فتاحی اظهارکرد: پیشرفته‎ترین و بزرگترین کارخانه صنعتی تولید کمپوست قارچ دکمه‌ای استان در اراضی حاج کهوا شهرستان شهرکرد به مساحت 13 هزار متر مربع با ظرفیت 20 هزار تن به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه با اعتباری بیش از یک میلیارد و 642 میلیون ریال آماده بهره‎برداری شده است، افزود: با آغاز به کار این کارخانه برای 15 نفر به صورت مستقیم و برای ده‎ها نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد می‎شود.
فتاحی هدف از اجرای این طرح را تامین کمپوست پرورش دهندگان خانگی و صنعتی قارچ دکمه‎ای استان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه صنایع قارچ استان نیازمند تامین مواد اولیه تولید قارچ است، تصریح کرد: امید است با اجرای این طرح تحول چشمگیری در صنعت قارچ استان ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، هم‎اکنون مصرف سرانه قارچ در کشورهای پیشرفته و صنعتی بین 3 تا 4 کیلوگرم در سال می‏رسد این در حالی است که مصرف سرانه قارچ در کشور ما بین 500 تا 600 گرم است که با فرهنگ سازی در مصرف قارچ می‎توانیم به بهبود سلامت جامعه کمک کنیم، همچنین صنعت قارچ را توسعه دهیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.