فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱         
  

قارچ‌دکمه‌ای صومعه ‌سرا 3قارچ‌دکمه‌ای صومعه ‌سرا 3

به گزارش خبرنگار تسنیم از صومعه سرا ، احمد پادیاب در حاشیه افتتاح پروژه قارچ صنعتی دکمه‌ای در روستای کلنگستان این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس سیاست سازمان جهاد کشاورزی، توسعه در این نهاد باید همه جانبه باشد.

وی با بیان اینکه در راستای بسترسازی برای کشت‌های مکانیزه، طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی را در یازده هزار هکتار اراضی این شهرستان انجام داده‌اند، افزود: حدود یک هزار و پانصد هکتار از این اراضی را با حضور مهندس شعبان‌نژاد نقشه برداری و طراحی کرده‌اند.

رئیس جهادکشاورزی صومعه‌سرا گفت: برای کشت مکانیزه سه میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرستان اختصاص داده شد تا بتوانند کاشت، داشت و برداشت مکانیزه را در شهرستان با هدف کاهش هزینه تولید در سطح هکتار اجرایی کنند.

پادیاب تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی متعددی در این شهرستان اجرا کردند و به همین دلیل پروژه‌های زیرساختی قارچ دکمه‌ای را در برنامه‌خود قرار دادند تا مشاغل خانگی را که از اقتصاد مقاومتی و از منویات مقام معظم رهبری است در این شهرستان توسعه دهند.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای صنعتی از بزرگترین و بی‌نظیرترین کارخانه‌های سطح استان گیلان و مازندران است، خاطرنشان کرد: این پروژه حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده و یک میلیارد و 700 میلیون تومان آورده صاحب پروژه است.

تولید و عرضه روزانه 700 کیلو قارچ در صومعه‌سرا

در ادامه مدیر کارخانه قارج صنعتی دکمه‌ای تاکید کرد: طرحی که اجرا شده است از سال 90 مسائل اداری آن را پیگیری کردند و در سال 91 پروانه تاسیس را دریافت نمودند.

رضا زاهد اظهار کرد: استارت شروع ساخت این پروژه مردادماه 91 بود و از همان سال تا آذر ماه 92 پروژه ساخت و ماشین آلات به اتمام رسید و تولید آزمایشی را در مرحله کار قرار دادند تا اینکه پروانه بهره‌برداری را دریافت نمودند.

وی با بیان اینکه سه ماه و نیم است تولید آزمایشی به اجرا در آمده، افزود: روزانه 700  تا 800 کیلو قارچ تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکارخانه قارچ صنعتی با بیان اینکه مشارکت وی با بانک کشاورزی 270 تن قارچ با 9 سالن به ابعاد شش در دوازده بود، گفت: از آورده شخصی استفاده کردند و کار را تا 14 سالن پیش بردند ولی به تورم خوردند و 4 سالن پکیج و قفسه ندارد.

زاهد تصریح کرد: با وجود گذاشتن پکیج، تولید این کارخانه به سالی 700 تن و روزی یک تن و 400 افزایش می‌یابد.

وی، دلیل شروع به کار این طرح را، ارتباط این کار با رشته تحصیلی مستانه جمالی دبیر این طرح، عنوان و خاطرنشان کرد: از دلایل دیگر این کار، کمبود قارچ در استان است و هر قارچی که در رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و غیره مشاهده می‌شود از استان‌های هم جوار وارد گیلان می‌شود.

مدیر کارخانه قارچ صنعتی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود قارچ در استان، تصمیم گرفته شد که استان گیلان را خودکفا کنند، تاکید کرد: قارچ دکمه‌ای به دلیل حساسیتی که دارد نیاز به تجهیزات و امکانات پیشرفته دارد تا بتواند به موفقیت برسد.

زاهد با بیان اینکه مساحت این کارخانه دو هزارو 850 متر مربع است، اظهار کرد: با ایجاد کارخانه قارچ دکمه‌ای برای 20 جوان اشتغالزایی کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، در مراسم افتتاح بزرگترین واحد پرورش قارچ دکمه‌ای صومعه‌سرا علیرضا شعبان‌نژاد رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان حضور داشت.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.