فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: امسال بیش از ۱۲۰۰هکتار گیاه دارویی با کمک مردم در عرصه‌های منابع طبیعی به صورت آزمایشی کشت شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سید کاظم بردبار افزود: امسال 200 هکتار شیرین بیان و 1000 هکتار آنغوزه و باریجه در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس با کمک و مشارکت مردم بومی کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی و مرتع‌ها در دست اقدام است،ادامه داد: آنغوزه و باریجه 5 تا 6 سال برای برداشت زمان نیاز دارد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه برداشت بادام وحشی برای استفاده صنعتی و دارویی نیز اواخر خردادماه آغاز می‌شود، افزود: بعد از برداشت روغن بادام وحشی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس 10 میلیون و 200 هزار هکتار منابع طبیعی وجود دارد، گفت: از این میزان 2 میلیون و 200 هزار هکتار جنگل است و 7 میلیون مرتع نیز مستعد کشت گیاهان دارویی‌ هستند.

بردبار با بیان اینکه در استان فارس بیش از 700 گونه گیاهان دارویی وجود دارد، ادامه داد: برخی گیاهان دارویی مثل جاشیر، ریواس شناخته شده‌اند، اما بسیاری از گیاهان دارویی هنوز ناشناخته‌اند.

وی گفت: طرح شناسایی و اثر بخشی گیاهان دارویی در دست بررسی است و برای توسعه گیاهان دارویی برنامه‌های زیادی داریم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.