فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

حضرت پور با اشاره به اینکه در بخش هایی از بافت قدیمی شهر سرانه فضای سبز رقم نگران کننده 4 و نیم متر مربع است اظهارداشت: به خاطر بی مسئولیتی برخی مسئولین در گذشته امروز شاهدیم که شهروندان به انواع امراض تنفسی مبتلا شوند و این در نتیجه نبود فضای سبز کافی است.
شهرداری اورمیه امسال دو جشنواره گلها و یک جشنواره انگور برگزار خواهد کرد.
به گزارش آینانیوز، شهردار اورمیه این خبر را در آیین نخستین جشنواره گلها و لاله ها که در محوطه گوللرباغی بوستان دانشجو برگزار شده بود داد و گفت که در همین محوطه 6 هکتاری 410 هزار بوته لاله و دیگر گلهای زینتی زیبا کاشته شده است.

محمد حضرت پور گفت: 10 هزار و 50 هکتار وسعت شهر اورمیه است و سرانه اشغال هرشهروند 120 متر مربع. این درحالی است که سرانه فضای سبز ما تنها 8 متر مربع است که آنهم با تلاش های یکی دو سال اخیر ایجاد شده است درصددیم تا این سرانه را به استاندارد مطلوب برسانیم و برای این کار هرساله یک متر به سرانه فضای سبز شهر اورمیه اضافه خواهد شد.

حضرت پور با اشاره به اینکه در بخش هایی از بافت قدیمی شهر سرانه فضای سبز رقم نگران کننده 4 و نیم متر مربع است اظهارداشت: به خاطر بی مسئولیتی برخی مسئولین در گذشته امروز شاهدیم که شهروندان به انواع امراض تنفسی مبتلا شوند و این در نتیجه نبود فضای سبز کافی است.

او اورمیه را یک باغ شهر بزرگ توصیف کرد و از اراده خود و همکارانش برای احیاء این باغ شهر با توسعه فضاهای سبز شهری خبر داد.

به گفته شهردار اورمیه، در یکی دو سال اخیر برای هرکدام از شهروندان 1 میلیون و دویست هزارتومان خدمات عمرانی و یکصد و پنجاه هزارتومان خدمات شهری در شهر انجام گرفته برای اینکه آسایش و رفاه شهروندان تامین شود و همه کارهایی که به واسطه خادمین مردم در شهرداری و منتخبین شان در شورای اسلامی شهر انجام می گیرد برای کسب حداکثر رضایتمندی شهروندان است.

حضرت پور ادامه داد: اگر در گذشته قصوراتی بوده به عمده نبوده؛ قصد هم ندارم عملکرد هیچکسی را زیر سوال ببرم ولی مقایسه رقم بودجه سال جاری که 1050 میلیاردتومان است با سال 90 یعنی 117 میلیاردتومان و هزینه کرد بیش از 700 میلیارد تومان در زیرساخت های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز شهری با افتخار نشان از توجه خانواده بزرگ شهرداری اورمیه به جلب رضایت حداکثری مردم عزیز دارد.

شهردار اورمیه آنگاه از برخی حرکت های تخریبی در راه توسعه و عمران شهر نیز انتقاد کرد و با طرح این سوال که چگونه ممکن است با وجود اینهمه دستگاه و ارگان نظارتی در پروژه ای که ارزش آن 15 میلیارد تومان است 10 میلیارد تومان تفاوت قیمت وجود داشته باشد، تصریح کرد: اینگونه حرکات که به قصد تخریب انگیزه و روحیه خدمتگزاران انجام می شود از سوی کسانی است که یا بدخواه مردم هستند و یا نسبت به شهر و آبادانی آن تعصب و علاقه ندارند.

حضرت پور خطاب به منتقدان غرض ورز نیز گفت: مگر شهر هرت است که چنین شائبه هایی در ذهن مردم ایجاد می کنید؟ اختصاص سود 30 درصدی به پیمانکارانی که یک سال برای دریافت دستمزدشان باید معطل شوند در شرایطیکه امروز بانکهایی هستند که حاضرند تا 27 درصد نیز سود به سپرده ها بپردازند کجایش تخلف است؟

وی خاطرنشان کرد: تعهد می کنم که نگهبان خوبی برای پول و اموال این مردم باشم و در پایان خدمتم شهر اورمیه را باغ شهری زیبا مجهز به امکانات رفاهی مدرن و فناوری های روز دنیا نمایم.
در ادامه برنامه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت :

افتخار دارم امروز محمدحضرت پور را که قبلا از سوی شهروندان «حضرت پُل» لقب گرفته بود به عنوان «حضرت گل» خطاب کنم و گلایه ها طبیعی است و مبنا نیست؛ مبنا رضایتمندی و رفاه مردم است.

جواد جهانگیرزاده در مراسم جشن گلها و لاله های اورمیه با اعلام این مطلب اظهارداشت: امروز در نقطه ای ایستاده ایم که اورمیه ی امروز زیباتر از گذشته است و گره های ترافیکی مردم روزبه روز در حال بازشدن است و جادارد از شورای محترم شهر به جهت انتخاب شایسه شان تشکر کنم.

جهانگیرزاده گفت: طبیعی است که گلایه هایی مطرح باشد ولی این گلایه ها مبنا نیست، مبنا رفاه و آسایش این مردم است که مشاهده می کنیم برای استقبال و قدردانی از شهردار آبادگرشان اینجا جمع شده اند.

وی افزود: البته لیاقت مردم خیلی بیش از اینهاست اما من با افتخار اعلام می کنم اگر قرار باشد مردم اورمیه به یک نفر نشان لیاقت، کفایت و کیاست بدهند بی شک این فرد کسی نیست جز جناب آقای محمد حضرت پور و من امیدوارم سالیان سال در هرسنگری که باشند منشاء خدمات ماندگار برای شهر باشند.

جشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیهجشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیه


جشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیهجشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیه


جشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیهجشنواره گلها و لاله ها در باغ شهر اورمیه


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.