فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري موج - همزمان با نخستين ماه از فصل بهار، اولين و تنها باغ لاله شهر تهران در بوستان هاي شريعتي و ملت افتتاح شده و پذيراي شهروندان است.



به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3 ، علي ولي زاده رئيس اداره فضاي سبز با اعلام اين مطلب گفت: براي احداث اين دو باغ لاله در بوستان شريعتي از 300 هزار و در بوستان ملت از 250 هزار پياز لاله در رنگ هاي بسيار متنوع و بيش از 20 نژاد استفاده شده است.

ولي زاده با اشاره به اينکه پياز گل لاله در فصل بهار مي رويد ولي امکان نگهداري و استفاده مجدد آن طي چند سال متوالي وجود دارد افزود: از سوي ديگر به صورت پراکنده نيز در سطح بوستان ها ، معابر و بزرگراههاي منطقه از جمله بزرگراه شهيد همت، حقاني و خيابان هاي ميرداماد ، شريعتي ،پاسداران نيز پياز لاله،شب بو ، بنفشه و سينره کاشته شده است تا شهروندان در فصل بهار شاهد رويش گل هاي بهاري زيبا و رنگارنگ با عطر و بوي دل انگيز خود باشند.

وي ادامه داد: طبيعت زيباي باغ لاله را مي توان با چشم اندازهايي چون کوه هاي توچال، درکه و پوشش گياهي منحصر به فرد دارآباد از جاذبه هاي گردشگري تهران نام برد که بر طبق پيش بيني هاي انجام شده پتانسيل خوبي براي جذب مشتاقان و گردشگران ايراني و خارجي خواهد شد.

رييس فضاي سبز شهرداري منطقه 3 يادآور شد: به منظور آشنايي بيشتر مردم به چگونگي تکثير و توليد گل لاله در ايران ، اولين باغ لاله در منطقه گچسر بنا شد و احداث باغ لاله در پارک هاي شريعتي و ملت ادامه دهنده اين راه است.

وي تصريح کرد: از دير باز تا کنون ايرانيان اين گل را به خاطرايراني بودن ، راست قامتي و زيبايي منحصر به فردش در فرهنگ غني خود به عنوان سمبل و نشانه پذيرفتند و در کنار سفره هفت سين عيد نوروز به عنوان تبرکي بهار و طراوت مورد استفاده قرار مي دهند.
وي ادامه داد: گل در فرهنگ ايراني همواره نماد عشق و محبت و يکي از زيباترين خلقت هاي آفريدگار بوده است به همين دليل جلوه اي کوچک از هنرمندي آفريدگار را مي توان در بهشت لاله هاي پارک شريعتي و ملت ديد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.