فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کرج -ایرنا- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با بیان اینکه جشنواره گل لاله ها با هدف تشویق شهروندان به مشارکت در توسعه فضای سبز برپا شده ، گفت:یکصد هزارپیاز لاله دراین جشنواره به نمایش درآمده است.

ˈعباس زارع ˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال است که در باغ گلهای شهید چمران کرج برپا می شود.

وی ادامه داد:پیازهای لاله های این جشنواره از زمستان سال 92 در باغ گلهای پارک شهید چمران کاشته شده تا در فصل بهار بروید.

زارع گفت: به دنبال ایجاد روحیه شاداب و نشاط در بین مردم هستیم و به همین دلیل تلاش می کنیم با آراستن بخشی از شهر به گل مردم را به این فضاها بیاوریم .

وی طراحی فضای جشنواره لاله ها را منحصر به فرد دانست و افزود: از زمان گشایش این جشنواره (بیستم فروردین ماه ) تاکنون تعداد زیادی از شهروندان از این فضا دیدن کرده اند.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره و برنامه ریزی منظم برای آن می تواند یکی از شاخص هایی باشد که علاوه بر تقویت صنعت گردشگری شهرستان موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهر شود.

زارع گفت: در باغ گلهای کرج نزدیک به هشت هکتار زمین به جشنواره لاله ها اختصاص یافته که در آن زیباترین مناظر و گل آرایی ها با گل لاله در دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: کلانشهر کرج از ظرفیت های بسیاری در زمینه فرهنگی، جغرافیایی و کشاورزی برخوردار است اما به علت تازه تاسیس بودن استان البرز بسیاری از قابلیت های آن ناشناخته مانده که در حوزه گل و گیاه باید اقدامات موثری صورت گیرد و جشنواره لاله ها نیز به همین منظور برگزار شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: جشنواره لاله ها در شهر کرج به منظور توسعه فضای سبز و ایجاد بستر فرهنگی و زیست محیطی مناسب برای ارتقا سطح تولید گل و گیاه، ایجاد اشتغال و ترغیب تولید کنندگان به عنوان نقطه عطفی در این صنعت سبز برگزار می شود.

این جشنواره تا 30 فروردین ماه جاری ادامه دارد .

همچنین همه ساله اردیبهشت ماه جشنواره لاله ها از سوی بخش خصوصی در منطقه گچسر و در حاشیه جاده کرج - چالوس برگزارمی شود که با استقبال گردشگران همراه است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.