فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هندوانه دارای آب فراوان و انرژی کمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه‌ها، مواد مغذی بیشتری در هر کالری دارد و برای کسانی‌ که می‌خواهند وزن خود را کم کنند میوه مناسبی است.

اصغر نقشی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریزافزود: کارشناسان هندوانه هم میوه و هم سبزی می دانند یعنی در واقع خواص هر دو را دارد و سرشار از بتاکاروتن و عامل ضد سرطان است.

وی تشریح کرد: 95درصد وزن هندوانه آب است، اما سرشار از کلسیم و پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، نیکل، فلور، ید و مواد قندی است.

نقشی ادامه داد: پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تخم هندوانه داراي حدود 30 درصد روغن است كه از نظر خواص شيميايي مانند روغن بادام بوده و در ۱۰۰ گرم تخمه هندوانه ۵۹۰ کالری انرژی و در هر ۱۰ عدد آن ۵ کالری انرژی نهفته است.

وی اظهار داشت: از نظر ویتامین‌های آ و ث ضعیف است ولی منبع غنی از چربی‌های ضروری است.

نقشی تاکید کرد: خوردن هندوانه به خاطر مُدر بودن، سدیم پایین و داشتن پتاسیم به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.