فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کاشان,جشنواره گل و گلابکاشان,جشنواره گل و گلاب

بخشدار قمصر کاشان از برگزاری یازدهمین جشنواره گل و گلاب در روزهای پایانی اردیبهشت امسال در قمصر، پایتخت گل و گلاب کشور خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشنواره اکنون با همکاری شهرداری این شهر در حال اجراست.

احمدرضا طحانی در گفت وگو با ایرنا افزود: برگزاری جشنواره گل و گلاب در این شهر گامی در جهت معرفی گلابگیری به عنوان میراث کهن ملی و معنوی قمصر و مرغوبیت گلاب منطقه است.

وی به تلاش دست اندرکاران برگزاری این جشنواره برای علمی تر کردن آن اشاره و تصریح کرد: برای بهبود کیفیت بحث گلاب و گلابگیری کارگروه علمی، پژوهشی در بخش ستاد جشنواره تشکیل خواهد شد.

طحانی وجود مرکز پژوهشکده اسانس های طبیعی در قمصر را قابلیتی ارزشمند برای علمی کردن محصول گل و فرآورده های آن در این منطقه عنوان کرد.

شهرستان قمصر دارای 300 هکتار سطح زیرکشت گل محمدی است که از هر هکتار حدود 4 تن گل محمدی برداشت و حدود 6000 تن گلاب در مجموع تولید می شود.

مراسم گلابگیری قمصر کاشان خرداد 89 در فهرست «مالکیت معنوی» کشور به ثبت رسیده است.

براساس مطالعات انجام شده، در شهر قمصر حدود 460 دستگاه گلابگیری فعال وجود دارد که بیش از 172 خانوار دارای کارگاه گلابگیری فعال هستند و این کارگاه ها به صورت جزئی از واحد مسکونی و در بطن زندگی خانوار اداره می شود.

گلاب استاندارد، گلابی است که در صد میلی لیتر آن 35 میلی گرم اسانس وجود داشته باشد و از دیدگاه دیگر طبق الگوی موسسه استاندارد بهترین گل نیز گلی است که از هر یک تن آن 250 گرم اسانس حاصل شود.

اکنون از هر تن گل قمصر250 گرم اسانس تولید می شود و در بهترین وضع نیز می توان از 850 کیلوگرم گل قمصر 250 گرم اسانس به دست آورد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.