فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

بروجرد-ایرنا-با آغاز فصل بهار و مساعد شدن شرایط جوی، رویش گیاهان بومی در تپه ها و دشتهای بروجرد نوید آغاز حیاتی تازه داده و فروش آنها رونق گرفته است.



به گزارش ایرنا، رویش گیاهان خوراکی و دارویی در دشتهای اطراف بروجرد زمینه را برای کسب و کار برخی اهالی شهر و روستاهای این شهرستان فراهم نموده بطوری که با عبور از خیابانهای بروجرد شاهد فروش انواع این گیاهان توسط زنان و مردان روستایی هستیم.

همچنین برخی شهروندان که با انواع این گیاهان آشنایی دارند، در فصل بهار و رویش این گیاهان به دامان طبیعت رفته و ساعات زیادی را صرف چیدن این گیاهان می نمایند.

البته چند هفته مانده به فصل بهار انواع این گیاهان در بازار بروجرد بفروش می رفت که با آغاز فصل رویش و طی چند روز گذشته فروش گیاهان خوراکی در بازار و خیابانهای مرکزی شهر بروجرد توسط دستفروشان و اهالی روستاها رونق دیگری به بازار داده است.

اغلب خانواده های بروجردی نیز در این ایام با خرید گیاهان کوهی و خود رو اقدام به تهیه انواع غذا و آشهای محلی می نمایند و معتقدند برخی از این گیاهان خواص دارویی داشته و برای سلامت بدن مفید هستند.

خانواده های بروجردی این گیاهان را به صورت انبوه تهیه و آنها را خشک یا منجمد نموده تا در طول سال بتوانند با پخت انواع خوراکیها از فواید آنها بهره مند شوند.

ˈورکوازˈ، ˈشبدرˈ، ˈشنگˈ، ˈزبان گرگˈ، ˈزرشکˈ و ˈترهˈ از جمله گیاهان محلی شهرستان بروجرد می باشند که در بازار به صورت بسته ای و کیلویی با قیمتهای مختلف به مردم فروخته می شوند.

همچنین در این ایام و در روزهای تعطیل برخی خانواده ها به دامان طبیعت رفته و اقدام به چیدن این گیاهان می کنند تا برای مسافران خود یک وعده غذای محلی تازه تهیه نمایند.

در آستانه فصل بهار نوبرانه هایی مانند ˈ چغالهˈ نیز در بروجرد به مردم عرضه می شود که خوردن این نوبرانه ها و گیاهان پس از یک سال برای مردم بسیار دلپذیر است.

علاوه بر گیاهان بومی منطقه، این روزها فروش سبزیجات تازه مانند پیازچه، اسفناج، سیر و تره در معابر بروجرد رونق گرفته و مردم نیز از خرید این گیاهان تازه استقبال می کنند.

شهرستان بروجرد به لحاظ وضعیت اقلیمی و پوشش گیاهی و داشتن منابع طبیعی دارای گونه های متنوعی از گیاهان می باشد که اغلب خوراکی و مصارف دارویی دارد.

گیاهانی که برای مصارف خوراکی استفاده می شوند اغلب توسط روستاییان جمع آوری شده و به مصرف شهروندان بروجرد می رسد اما برخی دیگر از گیاهان مانند گل گاوزبان، شاه تره، آنقوزه، باریجه و موسیر جنبه صادراتی نیز دارند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.