فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


شیراز - خبرگزاری مهر: شیراز شهر گل و بلبل، شهر باغهای زیبا و رویایی برای فرا رسیدن نوروز آماده می شود و به همین خاطر مسئولان شیراز قرار است 30 نماد از گلهای متنوع را برای نقاط مختلف شهر نصب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز ، مسئولان امر مبادرت به آماده سازی فضای کالبدی شهر برای استقبال از عید و میهمانان نوروزی می کنند. امسال نیز بنا بر رسم همیشگی، شهرداری در تدارک آماده سازی فضای شهری شیراز است.

شیراز شهر گل، شهر باغهای رویایی، شهر بهار نارنج، برای ایام عید، قامت نوروزی به تن خواهد کرد و مسئولان امر نیز قرار است شهر را برای میهمانان نوروزی زیباتر از همیشه کنند.

قرار است 30 نماد که با گل آراسته شده در نقاط مختلف شهر نصب شود ضمن اینکه پاکسازی معابر از دیوارنویسیها و تبلیغات نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون اجرایی شهرداری شیراز در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای آماده سازی شهر شیراز در ایام نوروز به خبرنگار مهر گفت: شهرداری شیراز هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز در دو بخش فعالیتهای خود را دنبال می کند که یکی شامل آماده سازی شهر و دیگری استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

رمضان امینی در خصوص آماده سازی شهر برای این ایام اظهار داشت: بهسازی معابر، تعمیر و لکه گیری خیابانها و اجرای روکش آسفالت خیابانها، فضای سبز، گل کاری و زیباسازی شهر از جمله اقداماتی است که در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.

وی از احداث و نصب 30 المان سبز در نقاط مختلف شیراز خبر داد و گفت: در این راستا 30 المان که از گل آراسته می شوند در نقاط مختلف شهر شیراز نصب خواهد شد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز همچنین از نصب دیوارهای سبز در نقاط مختلف شیراز خبر داد و بیان کرد: علاوه براین زیباسازی  و نورپردازی، رنگ آمیزی و نقاشی برخی مکانها در دستور کار شهرداری شیراز است.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون پاکسازی شهر از دیوار نویسی ها اظهار داشت: تبلیغات و دیوار نویسیهایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده توسط دست اندرکاران مربوطه جمع آوری خواهد شد.

امینی با اشاره به پاکسازی شهر شیراز گفت: از 18 اسفندماه تا 28 اسفندماه پاکسازی نقاط مختلف شهر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

 معاون اجرایی شهرداری شیراز در ادامه سخنان خود پیرامون خط کشی برخی از خیابانهای شیراز بیان کرد: علاوه بر خط کشی خیابانها خطوط طولی، عابران پیاده، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، آماده سازی ایستگاه های اتوبوس و... نیز به صورت جد در شیراز پیگیری خواهد شد.

وی از کوچک سازی کارگاه های عمرانی سطح شهر خبر داد و افزود: در این راستا به دلیل روان سازی ترافیک کوچک سازی و آماده سازی پروژه های عمرانی شیراز در دستور کار قرار دارد تا شاهد ترافیک روانی در این ایام باشیم.

امینی همچنین از پیش بینی تعدادی کمپینگ خبر داد و افزود: به غیر از این کمپینگها تعدادی سالن ورزشی نیز در سطح شهر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند منازل خود را در اختیار شهرداری قرار دهند، گفت: افرادی که متقاضی انجام این کار هستند می توانند منازل خود را در اختیار شهرداری قرار داده تا با هماهنگی با مراجع ذی ربط از آن منازل در نوروز استفاده شود.

معاون اجرایی شهرداری شیراز یپرامون منازل مبله نیز اظهار داشت: چنانچه افراد منازل خود را به صورت غیر قانونی در اختیار مسافران قرار دهند با آنها برخورد و تلفنشان قطع و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

امینی همچنین از استقرار ستاد راهنمایی  میهمانان نوروزی در پنج نقطه شهر خبر داد و گفت: این امر به منظور هدایت مسافران نوروزی به محل اسکانشان صورت می گیرد همچنین غرفه های صنایع دستی برای عرضه سوغات در مناطق مختلف دایر خواهد شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.