فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 19 از برگزاري دوره هاي آموزش رايگان با موضوعات گوناگون در زمينه مسائل شهري و زيست محيطي به شهروندان در ارتباط با چگونگي پرورش و نگهداري گل و گياه و فضاي سبز به صورت پيوسته و منظم خبر داد.

محمد علي نصر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اهميت و ضرورت ارتقا آگاهي شهروندان از مسائل شهري و زيست محيطي و تاثير مثبت آن در حفظ طبيعت شهري كلاس هاي آموزشي رايگان با موضوعات مختلف از قبيل نگهداري و پرورش گياهان آپارتماني، سبزيكاري، گل هاي فصلي، درخت و درختچه هاي زينتي، انواع كاكتوس ها و روش هاي نگهداري، باغ شيشه اي (تراريوم) و آشنايي با فضاي سبز عمودي به صورت متداوم به شهروندان ارائه مي شود.
وي افزود: در همين راستا با برقراري تعامل با مراكز آموزشي و فرهنگي سطح منطقه از ابتداي سال تاكنون به دو هزار نفر از شهروندان در مدارس، 250 نفر در خانه هاي سلامت، 130 نفر در پايگاه هاي اوقات فراغت، 45 نفر در خانه هاي فرهنگ و 60 نفر در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آموزش هاي مرتبط داده شده است.
وي ادامه داد: احداث مزرعه خانواده در بوستان شريعتي به منظور مشاركت هر چه بيشتر شهروندان در پرورش گل و گياه و سبزي به متراژ 400 متر مربع، بازديدهاي علمي از بازار گل و گياه محلاتي، باغ لاله ها، موزه حيات وحش درآباد، پرورش زنبور عسل، مشاوره گياه پزشكي و درمان گياهان بيمار در مركز كلينيك و بازديد از 67 مورد باغچه منازل، شركت و حضور فعال در جشنواره هاي خدمات شهري همراه با مشاوره گياه پزشكي و همچنين انتخاب زيباترين باغچه منازل و اهدا جوايز، تهيه و توزيع نشريه هفتگي مركز آموزش گل و گياه از جمله فعاليت ها در ارتباط با اهميت توسعه و ترويج فضاي سبز در اين حوزه بوده است.
نصر خاطر نشان كرد: فعاليت هاي آموزش مرتبط با فضاي سبز به عنوان بخشي از برنامه هاي آموزش شهروندي اين حوزه در نيمه دوم سال نيز بي وقفه و به طور پويا ادامه خواهد داشت.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.