فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

مهمترین و جالب‌ترین اثر حنا برای لاغری است که در قالب خوراکی استفاده می‌شود.
مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخلاف تصور همه که فکر می‌کنند حنا فقط به صورت استعمال خارجی استفاده می‌شود ولی برای درمان بعضی از بیماری‌ها به شکل خوراکی استفاده می‌شود.

وی گفت: مهمترین و جالبترین اثرحنا برای لاغری است که به شکل خوراکی مصرف می‌شود و می‌توان پودر حنا را روزانه به مقدار یک الی دو گرم، یه عنوان ادویه درماست استفاده کرد.

کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه در روز فقط می‌توان یک الی دو گرم حنا مصرف کرد افزود: دم کرده حنا به صورت چای نیز باری لاغری مفید است و برخلاف چای‌های لاغری دیگر که دارای عوارض هستند این چای عارضه‌ای ندارد.

وی به نکته بسیار مهم در مصرف حنا اشاره کرد و گفت: خانم‌های باردار به هیچ عنوان نباید حنا را به شکل خوراکی استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می‌شود ولی برای رنگ کردن به صورت موضعی مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

خادم الحسینی تصریح کرد: حناگذاشتن بر روی پوست، شادابی، دوام و قوام پوست را افزایش می‌دهد و نرم و لطیف می‌کند و لک و پیش‌هایی که در بدن است برطرف می‌شود.همچنین حنا برروی ناخن دردرمان مشکلات و برگشتی ناخن‌ها بسیار موثر است.

وی در ادامه افزود: بیماری پوستی پسوریازیس که طب جدید درمان قطعی برای آن ندارد ولی با حنا گذاشتن بر روی آنها تا حدی قابل درمان می‌شود.

کارشناس گیاهان دارویی در خصوص گذاشتن حنا روی زخم‌ها گفت: برای درمان زخم‌های سطحی و زخم‌های کهنه و مزمنی که بهبود نیافته‌اند مفید است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.