فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

 

سلامانه :دارچین ادویه ای خوشبو است که کاربردهای فراوانی در آشپزی و شیرینی پزی دارد. از عصاره پوست درخت دارچین نیز صدها سال است که به عنوان گیاهی دارویی استفاده می شود.


به گزارش سرویس ترجمه پایگاه خبری «سلامانه»، نتایج مطالعات دانشمندان نشان داده، مصرف نوع خاصی از دارچین - کاسیا - ممکن است قند خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین، پژوهشگران پی برده اند، با مصرف دارچین می توان التهاب بدن را کم کرد. 


میزان مصرف دارچین
دوز مشخصی برای مصرف دارچین مشخص نشده است. برخی از پزشکان معتقدند مصرف روزانه نصف تا یک قاشق چای خوری دارچین ( دو تا چهار گرم ) بلامانع است. 


دارچین یک ماده افزودنی است که کاربردهای بیشماری در آشپزی و شیرینی پزی دارد. 


عوارض جانبی
استفاده بیش از اندازه دارچین ممکن است سبب زخم شدن دهان و لب ها شود. 


خطرات
مصرف دوزهای بالای دارچین توسط افرادی که از نارسایی کبد رنج می برند خطرناک است. میزان مصرف دارچین بیماران دیابتی باید توسط پزشک مشخص شود. مبتلایان به سرطان - به خصوص سرطان سینه - باید از مصرف دارچین بپرهیزند. 


واکنش ها
افرادی که آنتی بیوتیک، داروهای دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلب و ... مصرف می کنند باید پیش از مصرف دارچین با پزشک مشورت کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.