فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سامانه استخراج اسانس از گیاهان علفی به روش تقطیر با بخار درکاشان طراحی ، ساخته و راه اندازی شد.
رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان و مجری طرح امروز ظرفیت بارگیری این سامانه را درهر نوبت بارگیری 2 تن اعلام کرد گفت: این میزان بارگیری 7 برابر بیشتر از دستگاههای اسانس گیری با روش تقطیر با آب است.
دکتر ابراهیم آبادی هزینه ساخت این سامانه را در مدت یک سال یک میلیارد ریال اعلام کردو افزود: این سامانه با دانش روز برای اسانس گیری گیاهانی همچون رزماری ،اسطوخودوس ، گشنیز و زیره طراحی شده و قادر است به طور مثال از هر تن نعنا ع6 کیلوگرم اسانس تولید کند.
وی گفت: زمان تقطیر بااستفاده از این دستگاه دو ساعت است درحالیکه با روش تقطیر با آب
زمان تقطیر پنج ساعت طول می کشد.
رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان افزود: ایران با سابقه بیش از هزار سال در تولید عرقیات گیاهی قابلیت تولید اسانس های طبیعی متناسب با شرایط مختلف را دارد و تلاش پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان توسعه در امر پژوهش و کاربردی کردن دستاوردهای این بخش است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.