فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

استان چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از آب و هوا و موقعیت جغرافیایی و کوهستانی مطلوب و مستعد، و داشتن پوشش گیاهی و مراتع زیبا و متنوع، به عنوان یکی از مهمترین رویشگاههای طبیعی گیاهان دارویی در کشور محسوب می شود.

از 8 هزار گونه گیاهی شناخته شده در جهان، یک هزار و ۵۰۰ گونه مختص ایران است که از این تعداد نیز رویش ۳۰۰ گونه یعنی معادل 2 درصد آن، مختص استان چهارمحال و بختیاری بوده و در استان دیگری رویش ندارد. 
کما اینکه متأسفانه، برخی از این گونه ها، به دلیل برداشت بی رویه، غیراصولی و ناصحیح در حال انقراض و نابودی است. 
گیاه کرفس یکی از گیاهان دارویی و معطر می‌باشد که در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده، اما به دلیل ریشه کنی و برداشت نامناسب، این گیاه بی نظیر در معرض انقراض قرار گرفته است. 
هر ساله با آغاز فصل بهار و رويش گياهان مرتعي، بومي هاي منطقه استان چهارمحال و بختیاری، گياهـان دارويي و غذايي از جمله كنگر، نعناع، آويشن، ليز، ترشک، کاردين، مرزن جوش، مرزه كوهي و خارشتر را براي مصارف خانگی و فروش در بازارهاي سنتي برداشت مي کنند.

برداشت گياهان دارويي، حداقل 3 ماه طول مي کشد و به عنوان منبع درآمد فصلي براي برخي از افراد و خانواده ها به حساب مي آيد.

برخي از اين گياهان جنبه دارويي و درماني دارند و براي توليد عرقيات گياهي استفاده مي شوند و برخي نيز همچون شنگ و مچه به صورت طبخ شده، کاربرد غذایی و تازه خوری دارند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.