فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تربچه از جمله سبزی‌هایی است که هم ریشه و برگ آن دارای خواص فراوانی است بنابراین برای درمان "یبوست" بسیار مفید است.

به گزارش زیست آنلاین المیرا رسولی متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تربچه از جمله سبزی هایی است که هم ریشه و برگ آن دارای خواص فراوانی است و همچنین ویتامین C موجود در برگ آن 6 برابر ویتامینی است که در ریشه وجود دارد.
 
وی افزود: ریشه کروی و قرمز این سبزی دارای مقادیر فراوان پتاسیم، اسیدفولیک و مس است از این رو اگر برگ آن همراه با غذا خورده شود و کمک خوبی برای هضم غذا است.
 
وی تصریح کرد: این گیاه حاوی آنتی اکسیدان قوی است مصرف منظم آب این گیاه حرکت روده را آسان تر کرده و به تدریج اشتها را بهبود می بخشد.
 
وی بیان کرد: آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است و مصرف یک قاشق مرباخوری آب تربچه و همراه با یک قاشق مرباخوری عسل بیماری های همچون سیاه سرفه ناراحتی های ریوی را دفع می کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این گیاه سرشار از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.