فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


خبرگزاری تسنیم:سومین جشنواره گل‌های داوودی شرق کشور در باغ گیاه‌شناسی مشهد از هشتم تا ۱۷ آبان ماه امسال دایر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احمدرضا سلامی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره گل‌های داوودی شرق کشور در باغ گیاه‌شناسی مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد کلانشهرهای جهان در گذشته از دو کلانشهر به 270 کلانشهر بالای 10 میلیون نفر رسیده که این امر نشان می‌دهد مردم از روستاها به سمت شهرها کشیده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: متاسفانه عدالت فضایی در ایجاد فضای سبز در شهرها وجود ندارد و امروزه به نقش درختان و گل و گیاه به عنوان عاملی برای پالایش هوا و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی توجه نشده است.

سلامی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در رفع کمبودهای مشهد در حوزه فضای سبز اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: در چند سال اخیر کمبودهای فضای سبز مشهد تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرده به طوری که سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی از 8.5 مترمربع به 11.5 مترمربع رسیده است.

وی عنوان کرد: برای ارتقای فضای سبز مشهد و کاهش آلودگی هوای این کلانشهر باید منابع مورد انتظار مانند آب، اراضی با کاربری فضای سبز، گونه‌های گیاهی پایدار و متناسب با اقلیم مشهد فراهم شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به احداث باغ گیاه‌شناسی مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این باغ 100 هزار و 100 گونه گیاهی مختلف پرورش داده می‌شود و پژوهش کارشناسان برای استفاده از گونه‌های متناسب در فضای سبز مشهد نیز صورت می‌گیرد.

سلامی اظهار کرد: در دوره دوم برگزاری این جشنواره 200 گونه گل داوودی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت اما در این دوره از 240 گونه گل داوودی در فضای 10 هزار متر مربعی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: سعی شده با برگزاری جشنواره گل‌های داوودی علاوه بر نشاط و شادابی شهروندان ارتقای آگاهی تولیدکنندگان برای استفاده تجاری نیز مد نظر قرار گرفته است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.