فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

‌رییس جهاد دانشگاهی واحد استان همدان گفت: فیلسوفان مشایی فلسفه خود را مدیون شیخ‌الرئیس بوعلی سینا هستند و برگزاری همایش هزاره تألیف قانون خدمت بزرگی به نابغه شرق محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، دکتر "محمد مهدی گودرزی سروش" با بیان اینکه برگزاری همایش هزاره تألیف قانون در جهت شناخت و معرفی شخصیت پزشکی بوعلی‌سینا به عنوان نابغه شرق دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: طب سنتی و طب مدرن مدیون خدمات علمی بوعلی سینا هستند و شیخ‌الرئیس شخصیتی است که برای ارتقاء یا کسب شهرت علم نیاموخته بلکه برای خدمت به بشریت زندگی خود را وقف کرده است.

دبیر کمیته راهبردی گیاهان دارویی استانداری همدان با اشاره به اینکه در دوره معاصر علم برای کسب ثروت است، تصریح کرد: تولید علم در نهایت برای منفعت شخصی ‌یا منطقه‌ای است، اما افرادی چون بوعلی سینا بدون نظر منفعتی فقط در راستای خدمت به بشریت علم آموختند و خدمات آنها در راستای رضای خدا بوده و تا بی‌نهایت ادامه دارد.

وی تشکیل کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استانداری همدان را مقدمه‌ای برای احیای طب سنتی به صورت آکادمیک در همدان دانست و گفت: همدان در طب سنتی و تولید گیاهان دارویی سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و با احیای طب سنتی از طریق مراکز دانشگاهی بار دیگر همدان به جایگاه اصلی خود در این زمینه باز شود.

گودرزی سروش با بیان اینکه مقدمه طب سنتی تولید گیاهان دارویی است، تصریح کرد: کمیته راهبردی گیاهان دارویی هم به دنبال افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی بوده و هم به دنبال تولید محصولاتی با مصرف آب کم است.

رییس جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ارزش افزوده بسیار زیادی دارند، گفت: برای کشت و تولید گیاهان دارویی در کشور فرهنگ سازی صورت نگرفته و کشاورزان نسبت به سودآوری کشت گیاهان دارویی اطلاعاتی ندارند و در نتیجه کمتر به کشت آن مبادرت می‌کنند.

وی افزود: کمیته راهبردی گیاهان دارویی سیاستگذاری، مشاوره و حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی، شرایط بسیار مناسبی را برای تولید گیاهان دارویی فراهم کرده است.

گودرزی سروش با اشاره به این‌که دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی، فراوری این محصولات به صورت اسانس و ایجاد کارخانجات تولید دارو با پایه گیاهان دارویی است، افزود: در کشور چند کارخانه تولید داروی گیاهی راه‌اندازی شده و مردم هم از محصولات آنها استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه از داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند و این چالشی برای تولید داورهای گیاهی ایجاد کرده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.