فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: استان‌ها

كارشناس مسؤول دانه‌هاي روغني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اعلام کرد: كاشت گياه روغني گلرنگ در استان اصفهان، اولين توليدکننده اين محصول در کشور پايان يافت.

بني اسدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه اصفهان، به رتبه نخست اين استان در توليد و سطح كشت اين محصول در كشور اشاره كرد و گفت: بيش از دو هزار هكتار از مزارع شرق شهرستان اصفهان و اردستان زير كشت اين محصول رفته است.

وي اظهار کرد: كاشت اين محصول در استان اصفهان به دليل نياز آبي كم و افزايش قيمت آن نسبت به پارسال بيش از 30 درصد رشد داشته است.

وي پيش‌بيني كرد که در فصل برداشت سه هزار تن گياه گلرنگ برداشت شده و بيش از 30 ‌ميليارد ريال درآمد عايد كشاورزان استان شود.

بني‌اسدي بيان کرد: گياه روغني گلرنگ براي مصرف پرندگان به كشورهاي حوزه خليج‌فارس صادر شده، هم‌چنين براي مصرف كارخانه‌هاي روغن نباتي به ساير استانهاي كشور فرستاده مي‌شود.

وي افزود: بيش از 75 درصد گلرنگ كشور در استان اصفهان توليد مي‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.