فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

دكتر محمد صفريان روز پنج شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: ويتامين B۱۲ يكي از ويتامين هاي مهم و حساس بدن است كه در توليد سلول هاي مغزي، سلول هاي خوني و ساير سلول هاي بدن نقش دارد.
وي اظهار داشت: رژيم خام خواري داراي مزايايي است اما معايبي هم دارد كه كمبود برخي از مواد غذايي بدن از جمله ويتامين ها را به دنبال دارد.
دكتر صفريان رژيم غذايي متعادل متشكل از فراورده هاي حيواني و گياهي را بهترين روش دانست و گفت: در رژيم غذايي هر فرد بايد پروتئين ها ، كربوهيدرات ها، ويتامين ها و ريزمغذي ها به ميزان كافي وجود داشته باشند.
اين متخصص تغذيه خاطر نشان كرد: افرادي كه رژيم غذايي خام خواري دارند بايد در قالب يك برنامه غذايي منظم و حساب شده، مواد لازم بدن را از طريق انواع فراورده هاي گياهي دريافت كنند.
به گفته وي، بعضي از افراد خام خوار كه سال ها از اين رژيم غذايي تبعيت كرده اند، كمبود برخي ويتامين هاي بدن خود را از طريق مصرف دارو تامين مي كنند.
صفريان توازن و ميانه روي در تغذيه و مواد غذايي را بهترين راه براي حفظ سلامتي دانست.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.