فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

 


كتاب «شناخت گياهان دارويی و معطر ايران» حاوی مشخصات كامل 850 گياه دارويی ايران به همت دکتر ولی‌الله مظفريان، استاد گياه‌شناسی موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور و با سرمايه گذاری شبكه ملی پژوهش و فناوری گياهان دارويی منتشر شد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دكتر پيمان صالحی، دبير شبكه ملی پژوهش و فناوری گياهان دارويی اعلام کرد: « امروزه با پيشرفت علوم گيـاهی افزون بر هشت‌هزار گونه گیاهی در ايران شناسايی شده است. در حال حاضر برآورد می‌شود كه از اين تعداد، دو هزار و 300‌گـونـه خاصيت دارويی دارند اما علی رغم وجود اين سرمايه خدادادی، به کارگيری گياهان دارويی در صنايع مختلف ايران در مقايسه با بسياری از کشورهای پيشرفته و در حال توسعه ناچيز است.»

در این کتاب به صورت خلاصه به معرفی گیاهان دارویی و مصرف آن‌ها برای دردهای مختلف پرداخته شده و همچنین چگونگی گزینش و روش مصرف دارو به‌صورت مرحله به مرحله همراه با تصویر بیان شده است.
 
دكتر ولی‌الله مظفريان در مقام نویسنده کتاب،  با 35 سال تجربه گياه‌شناسی، مشخصات 850 گونه از گياهان دارويی را در اين كتاب منتشر كرده است.

از جمله ويژگی‌های اين كتاب می‌توان به این مورد اشاره کرد که تمام عكس‌های گياهان دارويی توسط مولف کتاب تهيه شده است.

به گفته دكتر صالحي اين كتاب در هزار و 300 صفحه به صورت تمام رنگی منتشر شده است.  كتاب «شناخت گياهان دارويی و معطر ايران» به شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت 90هزار تومان از سوی انتشارات فرهنگ معاصر وارد بازار کتاب شده است.

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.