فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

پختن، نیترات موجود در سبزیجات غده ای مثل هویج، چغندر و ترب و دیگر سبزیجات را از بین نمی برد.

 زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران  گفت:‌ در حال حاضر استفاده از آفات و سموم شیمیایی در برخی از محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرده است که عمده این ترکیبات مواد نیترات دار است که تحقیقات گوناگون سرطان زایی این مواد را اثبات کرده اند.

وی با بیان این که وجود این ترکیبات در سبزیجات ریشه ای زیادتر از دیگر سبزیجات است، افزود: سبزیجاتی مثل سیب زمینی، هویج، چغندر و ترب به دلیل این که در درون خاک رشد می کنند در معرض تماس زیاد و با ترکیبات نیترات دار هستند، احتمال آلودگی آن ها بیشتر است.
عبدالهی با تأکید بر این که پختن میزان نیترات این سبزیجات را از بین نمی برد ادامه داد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی برنامه جامع برای کنترل استفاده از آفات را در دستور کارهای خود قرار داده تا میزان استفاده از آفات و سموم به حداقل برسد و محصولات کشاورزی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.