فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

امسال از 25 هکتار مزارع کشت آلوئه ورا در استان فارس 1500تن محصول برداشت شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، پارسال حدود 700 تن آلوئه ورا از مزارع استان فارس برداشت شد .

استان فارس پس از بوشهر مقام دوم کشور در کشت و پرورش آلوئه ورا را دارد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان فارس گفت : آلوئه ورا از جمله محصولاتی است که نیاز به آب کمی دارد و به سبب خشکسالی های اخیرکشت آن در استان فارس افزایش یافته است.

صادقی بیان کرد: مناطق جنوبی استان فارس به لحاظ برخورداری از شرایط اقلیمی ، و آب و هوای گرم برای کشت این محصول بسیار مناسب است.

فراشبند،کازرون، لارستان، قیر و کارزین، مهر ، خنج، فیروز آباد، داراب ، جهرم ، ممسنی و شیراز، از جمله مهمترین شهرستان های پرورش دهنده آلوئه ورا در استان فارس است.

آلوئه ورا به شیوه پاجوش تکثیر می شود و در تمام فصول سال قابل کشت است.

به گفته صادقی آلوئه ورا در شرایط گلخانه ای نیز قابل کشت است اما بالا رفتن هزینه تولید این محصول در گلخانه، نبود کارخانه های فرآوری و بازار نامناسب باعث شد کشاورزان شمال استان فارس این محصول را کشت نکنند.

در استان فارس برای فرآوری آلوئه ورا کارخانه فرآوری وجود ندارد و این مساله باعث می شود محصولات فارس به دیگر استان ها صادر شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان فارس از افرادی که برای فرآوری آلوئه ورا طرحی ارائه دهند، حمایت می کند.

آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق خشک رشد می کند و به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار به کاکتوس دارد.

امروزه از آلوئه ورا در تمام دنیا برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله میگرن ، سوء هاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می شود.

همچنین از آلوئه ورا در کرمهای مرطوب کننده پوست و کرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرمهای موضعی استفاده می‌شود.

آلوئه ورا به سبب داشتن خواص ضد میکروبی نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل و درمان بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی از جمله زخمها ، جراحتها ، سوختگیها، اگزما ، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی ، کوفتگی ، آفتاب سوختگی و آکنه سودمند است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.