فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کربوهیدرات‌های چسبنده موجود در بامیه خواص ضد دیابتی دارد به طوری که به هنگام مصرف سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می‌کند.
 
ایسنا: بامیه از سبزیجاتی است که در درمان کاهش فشار خون و یبوست موثر بوده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
 
بامیه حاوی ویتامین‌هایی مانند B6 و اسید فولیک، منگنز، فسفر و املاح معدنی از جمله کلسیم است.
 
دانه و پوست بامیه سرشار از آنتی اکسیدان‌های کاتچین، اپی کاتچین، پروسیانیدین B1 و B2 ، کورستین و روتین است که سلول ها را در برابر آسیب‌های مخرب ناشی از استرس و دیگر عوامل محیطی محافطت می‌کند.
 
میوه و برگ‌های تازه این گیاه دارای طیف گسترده‌ای از ارزش‌های دارویی است که در طول تاریخ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن استفاده شده است. بامیه در درمان یبوست و فشار خون بالا موثر است و به تقویت و شادابی مو کمک می کند.
 
کربوهیدرات‌های چسبنده موجود در بامیه خواص ضد دیابتی دارد به طوری که به هنگام مصرف سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می‌کند.
 
بر اساس مطالعات صورت گرفته، فیبر موجود در این گیاه، در صورت وجود پکتین، تا 10 درصد سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.
 
این گیاه در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا محبوبیت ویژه‌ای دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.