فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

رشت – خبرگزاری مهر: مدیر عامل پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه گیلان از ایجاد مرکز نمایشگاه اختصاصی گل و گیاه در استان خبر داد.

حسن صفایی مقدم به خبرنگار مهر با اعلام اینکه ایران مرکز نمایشگاه اختصاصی گل و گیاه ندارد، افزود: شهرداری تهران نمایشگاه گل و گیاه خود را در بستان گفتگو و شهرداری کرج در پاک طالقانی این نمایشگاه را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: یک و نیم هکتار از مساحت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گیلان به مرکز نمایشگاه اختصاصی گل و گیاه اختصاص یافته است.

وی همچنین بسته بندی، انبارداری،  استاندارد سازی، قرنطینه و سایر موارد را از مولفه های اصلی در امر صادرات دانست و از ساخت سردخانه 500 تنی بالای صفر در پایانه صادراتی  استان خبر داد.

مدیر عامل پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه گیلان با اعلام اینکه با راه اندازی پایانه صادراتی تمامی شرکت های بسته بندی احیا و این صنعت شکوفا می شود، گفت: این پایانه در زمینی به مساحت سه هکتار در حال ساخت و در 29 مهر ماه  امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد:  همزمان با بهره برداری این پایانه، نمایشگاه کشوری گل و گیاه و صنایع وابسته نیز به مدت پنج روز در رشت افتتاح خواهد شد.

صفایی مقدم با اشاره به اینکه در طول هشت سال گذشته 17 مجوز احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه در کشور صادر شده است، اظهارداشت: تاکنون هیچ یک از این پایانه ها به بهره برداری نرسیده اند.

وی عنوان کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه گیلان نخستین پایانه ای است که آخرین مجوز را دریافت و در مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه گیلان گفت: ایجاد پایانه صادرات گل وگیاه در توسعه و گسترش این صنعت، تاثیر قابل توجهی داشته و علاوه برتسهیل امربازاریابی برای محصولات تولیدی، در رشد و توسعه توان اقتصادی بخش تولید نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد:  ايران كشوري چهار فصل است، اين ويژگي بستر بسيار مناسبي براي پرورش گل و گياه و به تبع آن توسعه اشتغال دارد.

صفایی مقدم یادآورشد: توسعه گل و گياه علاوه بر اینکه از بعد زيباشناختي قابل توجه است اما نقش قابل توجهي در توسعه اشتغال به ویژه  در ميان فارغ‌التحصيلان اين بخش دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.