فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

یک گروه تحقیقاتی طی سفرهای تحقیقاتی که به گوشه‌و‌کنار دورافتاده جهان داشته‌اند، موفق به کشف ۶۰ گونه گیاهی جدید شده‌اند.


به گزارش زلال نيوز ، با وجود اینکه این گیاهان جدید همگی به تازگی دسته‌بندی شده‌اند، به دلیل خطرهایی که زیستگاه‌های آنها را تهدید می‌کند ممکن است به زودی از صفحه روزگار محو شوند.
 یکی از این درختان که بر روی حاشیه تیغه‌های آهکی منطقه‌ای در تایلند رشد می‌کنند،‌ دارای شیره‌ای به رنگ قرمز تیره است که ساکنان محلی این منطقه این شیره سرخ رنگ را خون اژدها می‌نامند که در زیر درخت جریان دارد و از آن به عنوان عصاره‌ای شفابخش یاد می‌کنند؛ این درخت یکی از نمونه‌های گیاهان در حال انقراض است.
به گفته محققان سنگ‌های آهکی که زیستگاه این درخت به شمار می‌روند، برای بهره‌برداری از آهک تحت خاکبرداری قرار می‌گیرند و به علاوه محلیان منطقه نیز باور دارند جمع‌آوری این سنگ‌ها و خاکها موجب خوش‌شانسی خواهد شد از این رو به شدت از این آهک‌ها که زیستگاه درختی که به گفته محلی‌ها خون اژدها در آن جریان دارد، بهره‌برداری می‌کنند.
این درخت به نام درخت اژدهای سرخ شهرت داشته و از برگ‌های چرمی شکلی برخوردار بوده و در صورت خراشیده شدن بدنه آن شیره‌ای سرخ‌رنگ از آن خارج خواهد شد؛ از جمله دیگر گونه‌های گیاهی که توسط این دانشمندان کشف شده می‌توان به گونه‌ای ارکیده و ۱۵ گونه درخت خرما با نام اورانیا اشاره کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.