فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

تهران - رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد كشاورزی گفت: با توجه به نیاز كشور در خصوص كنترل كیفیت تولید محصولات كشاورزی، افزایش تعداد كلینك های گیاه پزشكی تا پایان برنامه پنجم توسعه (سال 94) در دستور كار این سازمان قرار گرفته است.

'رضا فتوحی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هم اكنون 950 كلینیك گیاه پزشكی به منظور كنترل كیفیت محصولات كشاورزی در كشور فعال است كه بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد این كلینیك ها باید به هفت هزار مورد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: كلینیك های گیاه پزشكی وظیفه كنترل و نظارت مصرف بهینه سم، كود و استفاده از روش های غیر شیمیایی با محوریت بیولوژیك را بر عهده دارند.

رییس سازمان حفظ نباتات تصریح كرد: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، 25 درصد از سطح زیر كشت محصولات باغی باید به روش مدیریت تلفیقی (IPM) تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: در این راستا تولید محصولات گلخانه ای با روش مدیریت تلفیقی (IPM) و استانداردسازی محصولات كشاورزی در اولویت برنامه های سازمان حفظ نباتات قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین قرار است بر اساس توافق نامه ای بین سازمان حفظ نباتات و سازمان میوه و تره بار، تولید محصولات كشاورزی از مزرعه تا مصرف مورد كنترل و نظارت این سازمان قرار گیرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.