فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گیاه قرن ، مشهور به آگاو پس از 25 سال نگهداری در منزل یکی از شهروندان خوش ذوق کرمانی به گل نشست.
رشد منحصر به فرد وگلهای زیبایش همه را مجذوب خود کرده است ، هرکس که از کوچه رد می شود ، ناخودآگاه در خانه را می زند و درباره اش کلی سوال می پرسد.

آقای مجد زاده ، پرورش دهنده ی این گیاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ادامه می دهد: 25 سال پیش همسرم این گیاه را که در یک کوچه انداخته بودند پیدا کرد ، ابتدا حتی اسمش را هم نمی دانستیم ، به دلیل علاقه زیاد به گل وگیاه آن را در باغچه ی منزل کاشتم و مرتب به آن رسیدگی می کردم.

این گیاه در مدت زمان 14 روز 6 متر قدکشید.

وی می گوید : امسال عید نوروز به مسافرت رفتیم ، بعد از برگشت از مسافرت ، وقتی که در خانه را باز کردیم ، ابتدا فکر کردیم کسی ستونی داخل منزل گذاشته ، چراغ ها را که روشن کردیم شگفت زده شدیم ،چون این گیاه در مدت زمان 14 روز 6 متر قدکشیده بود.

گلهای این گیاه همه را مجذوب خود می کند.

پرورش دهنده ی این گیاه یادآور شد: بیش از همه چیز، گلهای این گیاه ، همه را مجذوب خود می کند ، آنقدر زیبا هستند که باغچه ی منزل را دیدنی کرده اند.

منصوره خداشناس ، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان هم درباره این گیاه به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان توضیح داد: نام علمی این گیاه آگاو ( Agave ) و از خانواده آگاواسه و خنجریان است.

این گیاه به دلیل زیبایش به گیاه تحسین انگیز معروف است.

خداشناس افزود: این گیاه بومی کشور مکزیک و هند است که به دلیل زیباییش به گیاه تحسین انگیز معروف است.

وی تصریح کرد: گیاه آگاو به دلیل اینکه ممکن است بین 25 تا 100 سال عمر کند به گیاه قرن مشهور است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی گیاه آگاو شکوفه می کند، آن را به بالا می فرستد تا یک ساقه گل بزرگ از مرکز گیاه به سرعت رشد کند.

خداشناس با اشاره به اینکه گیاه آگاو بعد از به گل نشستن ازبین می رود ، یادآور شد: با توجه به اینکه این گیاه تمام انرژی خود را برای گل کردنش می گذارد بعد ازآن هیچ انرژی برای زنده ماندن ندارد.

مصارف دارویی گیاه آگاو

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به مصارف دارویی این گیاه گفت: به دلیل وجود برگهای شیرین این گیاه ، از آن در تهیه ی شکر استفاده می شود.

خداشناس با بیان اینکه شربت این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده معده کاربرد دارد ، خاطرنشان کرد: از برگهای گیاه آگاو نیز ضمادی تهیه و برای درمان زخم ها بکار می برند.

وی با اشاره به ساخت طناب از الیاف محکم این گیاه ، افزود: در ریشه این گیاه ماده ای به نام ساپونین وجود دارد که از آن صابون تهیه می کنند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.