فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


اخیرا پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهید بهشتی با کشت و تولید استاندارد 6 نوع گیاه دارویی اقدام به تولید فرمولاسیون ماده اولیه دارویی کردند.
عرش نیوز:فرزان نجفی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات جهانی و کشور در زمینه تامین دارو و تهیه مواد اولیه دارویی استاندارد، گفت: از این رو درصدد شدیم تا با اجرای تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی اقدام به تولید مواد اولیه دارویی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا اقدام به تولید کشت و گیاهان دارویی مطابق با استانداردهای جهانی کردیم و در حال حاضر 50 هکتار کشت و تولید گیاهان دارویی را با استانداردهای جهانی ایجاد کردیم.

نجفی فاز اول اجرای این پروژه را تولید مواد اولیه دارویی دانست و خاطر نشان کرد: فاز دوم این پروژه تحقیقاتی طراحی و تولید فرمولاسیون دارو است که کارهای تخقیقاتی آن در بخش تحقیق و توسعه پژوهشگاه گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است.

مجری طرح با اشار به جزئیات فاز اول طرح تحقیقاتی تولید داروهای گیاهی، یادآور شد: در این طرح موفق به تولید و کشت 6 نوع گیاهان دارویی نعنا فلفلی، به لیمو، پنیرک، ترخون، بادرنجبویه و مریم گلی بر اساس استانداردهای جهانی ‌شدیم. 

نجفی از صادرات این محصولات خبر داد و اضافه کرد: توانستیم 800 هزار یورو قرار داد با شرکت‌های آلمانی برای صدور این محصولات منعقد کنیم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.