فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

9 هزار تن گل محمدی از بزرگ ترین گلزار کشور برداشت شد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت : این استان با 6 هزار و 170 هکتار کشت گل محمدی ، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی داراست که از این میزان 5 هزار هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود .

خرد افزود : سالانه متوسط7 تا 8 هزار تن گل محمدی از گلزار های استان برداشت می شود .

وی با بیان اینکه فارس سالانه 50 درصد گل محمدی کشور را تولید می کند، گفت : امسال به علت شروع زود هنگام بهار و بارندگی های خوب در استان برداشت گل 20 روز زودتر آغاز شد .

خرد افزود : میمند با 50 هکتار کشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت دیم گل محمدی کشور، 95 درصد گل محمدی استان را تولید می کنند.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی فارس نیز گفت : وجود 105 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات در استان به ویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب گردشگری را در این منطقه رونق داده است .

صادقی افزود : سالانه بالغ بر 6 هزار لیتر گلاب و دیگر عرقیات در این کارگاه ها تولید می شود که سهم عمده ای از آن به استان های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی پیش بینی کرد : امسال تولید عرقیات استان 25 درصد افزایش یابد .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.