فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای دریافت تسهیلات طرح باغ 7 هزار هکتاری؛
تعاونی‏های روستایی در دماوند و فیروزکوه تشکیل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل تعاونی‏های روستایی به منظور استفاده از تسهیلات باغ 7 هزار هکتاری در دماوند و فیروزکوه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه گفت: از جمله طرح‏های برگرفته از قوانین برنامه پنجم توسعه، پروژه باغ 7 هزار هکتاری در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه است.
وی ادامه داد: بر اساس هدف‏گذاری‏های این پروژه، دولتی که بدون طی مراحلی دشوار حاضر به واگذاری زمین متعلق به همه مردم و تمامی نسل‏ها نبود؛ اراضی ملی را با حفظ تملک دولت برای اجرا در قالب باغ 7 هزار هکتاری به اهالی واگذار می‏کند.
رامین با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی‏های روستایی خاطرنشان کرد: پیش‏نیاز اجرای طرح باغ 7 هزار هکتاری تشکیل تعاونی‏های متشکل از همه اهالی روستایی است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه باغ 7 هزار هکتاری متعلق به همه اهالی خواهد بود و واگذاری در قالب تعاونی از بروز شائبه پیرامون اختصاص زمین به اشخاص حقیقی جلوگیری به عمل می‏آورد.
وی با اشاره به دیگر تسهیلات دولتی در این خصوص اظهار داشت: دولت علاوه بر زمین، تسهیلات دیگری نظیر یارانه خرید نهال، مواد سوپر جاذب، کود و حتی کارمزد اهالی در حفر و غرس درختان را نیز در نظر گرفته است.
رامین طرح باغ 7 هزار هکتاری را با سفره اطعام اباعبدالله حسین (ع) مقایسه کرد و گفت: همانگونه که در سفره اطعام سید و سالار شهیدان (ع)، بالا و پایین وجود ندارد؛ طرح باغ 7 هزار هکتاری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه نیز با تعلق داشتن به همه اقشار مردم نواحی روستایی طراحی و اجرا می‏شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.