فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش شهریران، شهردار شیراز گفت: شیراز قابلیت تبدیل شدن به پایانه بزرگ گل و گیاه را دارد.
 علیرضا پاک فطرت در بازدید از باغ گل لوتوس در شهرستان مرودشت، افزود: بسیاری از باغ هایی که در اختیار شهرداری شیراز قرار دارد ظرفیت تولید گل و گیاه را دارند که مدیران این حوزه باید بر اجرای این کار اهتمام بیشتری داشته باشند.
شهردار شیراز با اشاره به این که احداث بازارچه گل و گیاه در کنار پارک بعثت شیراز نیاز به سازه سنگین ندارد، ابراز امیدواری کرد: بازارچه گل و گیاه بعثت تا شش ماه آینده افتتاح شود.
وی با تأکید بر این که در کنار پروژه های عمرانی باید توجه خاصی به فضای سبز و پرورش گل و گیاه داشته باشیم، افزود: مردم شیراز، مردمی فرهنگ دوست و اهل ادب هستند و برای گل و گیاه اهمیت و ارزش خاصی قایل می باشند و گل را نشانه عشق و محبت می دانند.
وی اظهار داشت: در این راستا سازمان ها و نهاد هایی همچون شهرداری باید از تولیدکنندگان گل حمایت کنند و در برخی مواقع با خرید گل از تولید کنندگان و توزیع رایگان آن در بین مردم به منظور ترویج فرهنگ اقدام نمایند.
شهردار شیراز با اشاره به این که گل و گیاه موجب ارتقای روحیه نشاط در جامعه می شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز ناهنجاری در جامعه باید فرهنگ استفاده از گل و گیاه را در میان شهروندان ارتقا دهیم.
علیرضا پاک فطرت با بیان این که تعامل افراد در سایه ارتباطات شکل می گیرد، تصریح کرد: هر چه ارتباط مردم با یکدیگر بیشتر باشد احتمال بروز افکار جدید و مثبت نیز بیشتر خواهد شد و یکی از ابزارهای ارتباطات مردمی اهداء گل به یکدیگر می باشد.
وی با اشاره به این که شیراز از دیرباز به شهر گل معروف است، گفت: زمانی که ضد فرهنگ در میان مردم رونق یابد مهاجرین آن شهر نیز از افراد بی فرهنگ خواهند بود و زمانی که فرهنگ و ادب و مهربانی در میان مردم رونق یابد قطعاً مهاجرین با فرهنگ و با ادب خواهیم داشت، بنابراین شهر شیراز با داشتن علماء و بزرگانی چون حافظ و سعدی، شهر بافرهنگی بوده که پذیرای بزرگانی چون خواجوی کرمانی و ... شده است.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تنها شکل ظاهری گل در شیراز مورد توجه قرار نگرفته، بلکه به کل ویژگی ها و خصوصیات گل، توسط شاعران و هنرمندن پرداخته شده است.
در ادامه این بازدید ممتحن، مدیر عامل شرکت عمران و توسعه فارس نیز طی سخنانی به بیان فعالیت و سابقه این شرکت پرداخت و اظهار داشت: شهردار شیراز در راستای پیشرفت شیراز تلاش های فراوانی داشته است که به منظور ارج نهادن و تقدیر از زحمات ایشان، عالی ترین نشان این شرکت که تا امروز به کمتر از ده نفر اهداء شده است از طرف هیأت مدیره شرکت به شهردار شیراز اهدا شد
گفتنی است از گل شیراز در این بازدید رونمایی شد و شهردار شیراز نیز حمایت خود را از تولید وسیع این گل اعلام کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.