فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

بهار فصل گل و گیاه و باز شدن شکوفه ها و آغازی فصلی نو در زندگی ماست. زیبایی های طبیعت بهاری با گل ها به اوج خود می رسد پس چه بهتر که این زیبایی را در خانه به همراه خود داشته باشیم.


به گزارش زلال نیوز ، یک ماه از فصل شکوفایی گل های بهاری گذشته است اما هنوز بسیاری از خانه ها در حال و هوای زمستان باقی مانده اند. بهار را همیشه به همراه طراوتی که با خود دارد می شناسیم اما از این طراوت تنها تنفس در پارک و چشم دوختن به گلی زیبا درکنارخیابان را یاد گرفتیه ایم.
همشه تا بحث گل ها به میان می آید همه یک گل محبوب دارند ولی حتی طریقه نگهداری آن را نیز نمی دانند چه برسد به آنکه بخواهند بذری بکارند و گلی قلمه بزنند. شاید برای کاشت گل های بهاری کمی دیر شده اما هنوز فرصت باقی است چرا که گل را هر موقع بکارید با طراوت است.
پس بیلچه و کفش های باغبانی خود را آماده کنید تا با هم سفری به دنیایی مهمترین گل های بهاری داشته باشیم که همانند نوشابه های انرژی با وارد شدنشان به خانه طراوت و شادابی را 100 برابر می کنند.
گل همیشه بهار
از اسمش مشخص است که تمام سال برای شما گل های زیبایی را به نمایش می گذارد. رنگ زرد و نارنجی با گل های درشت آن می تواند جلوه بصری و طراوت خانه شما را دگرگون کند. برای کاشت دردسری نخواهید داشت و چند دقیقه ای می توانید این کار را انجام دهید.

قبل از شروع عملیات کاشت گلدان را با خاک سبک و بدون سنگریزه پر کنید و دانه ها را در عمق سه سانتی متری خاک بگذارید.بهترین زمان کاشت آن اوایل بهار است اما هنوز نیز فرصت این کار باقی مانده. آب و هوای خنک رشد آن را بیشتر می کند ولی اگر واقعا گل خود را دوست دارید هفته ای سه بار ابیاری را فراموش نکنید.
گل لاله
زیبایی بیش از اندازه این گل باعث شده است که در تمام دنیا به عنوان نماد طراوت و تازگی شناخته شود. کمتر کسی را پیدا می کنید که با گل لاله ارتباط هر چند چند ثانیه ای نداشته باشد. لاله به وسیله پیاز کاشت و تکثیر می شود، همچنین برای رشد ان به هوای معتدل نیاز است به همین علت در بهاربه اوج رشد خود می رسد.

برای کاشت لاله باید از پاییز یا اواخر زمستان اقدام کنید اما به هر حال بعد از یک سال برای اولین بار گل می دهد. پیاز آن را در سطح خاک قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا از سرما به دور باشد. این گل می تواند تا هفت سال در خانه شما باقی بماند و هر سال زیبایی و طراوت بهار را همراه خود بیاورد.
گل میمون
برای ان دسته از خانه هایی که باغچه دارند بهار همراه با گل میمون زیباتر خواهد شد. گل میمون در دو نوع کوتاه و بلند وجود دارد که هر دو آن ها با توجه به شرایط نگهداری و نیاز مداوم به نور خورشید در باغچه بهتر رشد می کنند.

برای کاشت این گل باغچه را کاملا با خاک قوی پر کنید و با استفاده از ابزار مناسب آن را زه کشی نمایید. دانه ها را با فاصله 20 سانتی متری از هم، در عمق 10 سانتی متری بکارید. نور افتاب برای این گل نیاز اساسی به حساب می آید پس حتما میزان نوردهی را در نظر داشته باشید.
گل بنفشه
حساس، زیبا و با طراوت نشانه های بنفشه ای است که عاشقان زیادی دارد. اندازه و انواع این گل کمی متفاوت است. بهترین نوع آن که زیبایی خاص و جالبی دارد بنفشه آفریقایی نامیده میشود. این گل هم در خانه و هم در باغچه رشد می کند.

برای کاشت بنفشه افریقایی از خامکبرگ های آماده استفاده کنید، نور را همیشه در اختیارش قرار دهید تا بتواند به بالاترین میزان گلدهی خود برسد. این روزها با کاشت گل سعی کنید هر 15 روز داروهای تقویتی را به آن اضافه کنید. از جمله بهترین داروهای تقوتی کودها حیوانی طبیعی است که شاید کمی بد بو باشند اما گلدهی بنفشه را افزایش می دهند. بذرهای این گل را به مانند هر گل دیگری در باغچه یا گلدان میتوانید بکارید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.