فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تا 2 سال آینده؛ فضای سبز سنندج به میانگین کشوری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج با اشاره به روند رو به رشد فضای سبز شهر سنندج، گفت: فضای سبز شهر سنندج در حال حاضر 0 5.8 مترمربع است که امیدواریم تا دو سال آینده به هشت مترمربع میانگین کشوری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهدی حسام‌شریعتی در جمع خبرنگاران در سنندج مجموع اعتبارات سال جاری شهرداری سنندج را 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای این میزان اعتبار 200 پروژه تعریف شده است.
وی تعداد پروژه‌های عمرانی در حال حاضر سطح شهر را 40 پروژه نام برد که با حضور 40 پیمانکار و 11 مهندس  مشاور و 304 میلیارد اعتبار مشغول به فعالیت هستند که 71 میلیارد ریال از این اعتبارات از اعتبارات داخلی و 132 میلیارد ریال نیز از اعتبارات سفر رهبری و بقیه از ستاد حوادث استانی تامین شده است.
شهردار سنندج پروژه‌های زیربنایی سطح شهر سنندج را ادامه بلوار کردستان، کمربندی اسلام‌آباد، تکمیل بلوار دکتر حسینی، بلوار معلم، بلوار ورمقانی، دیوارهای حائل و... نام برد.
شریعتی گفت: در سال جاری 11 پروژه با اعتبار 13 میلیارد و 600 میلیون ریال برای شهرداری منطقه یک سنندج تعریف شده که احیای پارک نسیم مهم‌ترین این پروژه‌ها بود و برای فعالیت‌های منطقه 2 شهرداری سنندج نیز 14 میلیارد و 400 میلیون ریال و در منطقه سه نیز 31 میلیارد 150 میلیون ریال و در شهرداری بهاران هم 12 میلیارد و 151 میلیون ریال اعتبار در سال جاری هزینه شده است.

*‌ صرف بیش از 4 میلیارد ریال در بخش معاونت ترافیک
شهردار سنندج گفت: در بخش معاونت ترافیک شهرداری سنندج 4 میلیارد و 225 میلیون ریال برای ساماندهی امور ترافیکی سطح شهر سنندج در سال جاری هزینه شده و 2 میلیارد و 50 میلیون ریال نیز صرف تجهیزات آتش‌نشانی شده که شامل خرید شیرآلات آتش‌نشانی و تجهیزات جدید از جمله تشک نجات شده است.
شریعتی تعداد عملیات نجات و فعالیت‌های آتش‌نشانی شهرداری سنندج را یک‌هزار و 50 مورد عنوان کرد که 238 مورد در منطقه یک، 172 مورد در منطقه دو، 400 مورد در منطقه سه، 240 مورد در بهاران اتفاق افتاده است.
اجرای 50 پروژه برای افزایش فضای سبز سنندج
شهردار سنندج گفت: در سال جاری 50 پروژه برای افزایش فضای سبز شهر سنندج تعریف شده که 32 میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار برای این پروژه‌ صرف شده است.
شریعتی فضای سبز سنندج را 228 هکتار و روند افزایش فضای سبز را در سال 88، 5.35 و در سال 90، 5.80 عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: فضای سبز شهر سنندج تا دو سال آینده به میانگین کشوری هشت مترمربع برسد.
وی افزود: در سال جاری 60 پروژه در آرامستان‌های سطح شهر سنندج با هزینه 700 میلیون ریال و نیز 700  میلیون ریال برای سازمان تاکسیرانی اختصاص یافته است.
شهردار سنندج تعداد پروژه‌ها برای بازیافت زباله را سه پروژه عنوان کرد که با اعتبار 10 میلیارد و 750 میلیون ریال در سال جاری خریداری شده است.

* صرف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای مکانیزه کردن سیستم اداری

شریعتی گفت: در راستای مکانیزه کردن سیستم اداری شهرداری سنندج 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در سال جاری صرف شده است.
وی افزود: برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس در سال جاری 8 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار صرف شده است و همچنین در بخش خدمات موتوری 15 میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار در سال جاری هزینه شده استت.
شهردار سنندج بر تعامل و همکاری کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری در موفقیت بیشتر مجموعه شهرداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همت جمعی، تفکر و حرکت جمعی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای خدمت‌گذاری بیشتر به مردم انجام دهیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.