فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: برخی از گیاهان با ترشح موادی از رشد سایر گیاهان در نزدیکی خود جلوگیری می‌کنند و از این گیاهان می‌توان برای کنترل علف‌های هرز استفاده کرد.

سعداله اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: در باغ‌های شیبداری که فرسایش خاک در آنها زیاد است، استفاده از این گیاهان برای کنترل علف‌های هرز توصیه می‌شود.

وی تشریح کرد: در زمین‌هایی که شیب باغ زیاد نیست می‌توان برای از بین بردن علف‌های هرز، اطراف درختان را وجین کرده و یا سم علف‌کش پاشید.

اسکندری ضمن نام بردن بعضی از این گیاهان پوششی، ادامه داد: در حد فاصل بین سایه‌انداز درختان و در بین ردیف‌ها با گیاهانی مثل چاودار، گندم و سورگوم، پوشش گیاهی مناسب ایجاد می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: بهره‌گیری از مالچ نیز برای کنترل علف‌های هرز مؤثر است.

وی افزود: برای جلوگیری از رسیدن نور به علف‌های هرز باغ و حفظ رطوبت خاک می‌توان مالچ را با ضخامت بیش از هفت سانتی‌متر روی علف‌های هرز باغ پاشید.

اسکندری با اشاره‌ به بهره‌گیری از دام برای چَرا در باغ، تأکید کرد: قبل از این‌که علف‌های هرز به مرحله گلدهی برسند، می‌توان با چرانیدن گاو و گوسفند علف‌های هرز بخصوص سِس را در باغ‌های کوچک کنترل کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.