فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران گفت: صادرات گل و گیاه متوقف نشده است، اما حمل گل با هواپیمای مسافری، صادر کنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
 

غلامحسین سلطان محمدی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: برای صادرات گل به سایر کشورها از هواپیمای مسافر‌بری استفاده می‌شود که معمولاً صادر کنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران افزود: طبیعی است در هواپیمای مسافربری اولویت با مسافر است و در بسیاری از موارد حمل محموله صادراتی گل به تعویق می‌افتد و از آنجایی که گل موجود زنده است، کیفیت آن از بین می‌رود.

وی ادامه داد: درحال حاضر صادرات گل به کشورهای آسیای میانه و بلوک شرق انجام می‌شود که صادر کنندگان ترجیح می‌دهند، بیشتر به صورت زمینی حمل کنند.

سلطان‌محمدی ادامه داد: از سوی دیگر بسته بندی نامناسب و قیمت تمام شده بالا از مشکلات دیگر برای تولید کنندگان و صادر کنندگان گل است که امکان رقابت با کشورهای رقیب مانند ترکیه را گرفته است.

*صادرات سالانه 180 میلیون شاخه گل

سلطان‌محمدی گفت: معمولاً سالانه 180 میلیون شاخه گل به کشورهای دیگر صادر می‌شود و ارز آوری خوبی دارد و با توجه به ظرفیت فراوانی که در آن بخش وجود دارد، اگر حمایت جدی شود امکان افزایش ارز آوری خواهد بود.

رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا حداقل 50 درصد گل تولیدی کشور صادر شود .

به گزارش فارس پیش از این برخی رسانه‌ها از توقف صادرات گل خبر داده بودند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.