فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

عضو اتحادیه صادرکنندگان گل با اعلام کاهش شدید صادرات گل در سال جاری گفت : عدم خرید گندم کشاورزان توسط دولت در ابتدای سال جاری موجب شد تا زمین هایی کشاورزی که به کشت گل اختصاص می یابد خالی نشده و صادرات 50 درصد کاهش یابد.

پیام اکبری در گفت وگو با پانا با اعلام کاهش شدید صادرات گل در سال جاری گفت : دولت امسال با اعلام نرخ پایین برای خرید تضمینی گندم کشاورزان را با تعلل در خرید مواجه کرد و به همین دلیل کاشت گل با سه ماه تاخیر مواجه شد.
وی ادامه داد: این روند موجب شد تا کاشت گل با سه ماه تاخیر انجام شود و در شب ژانویه که اوج فروش گل در بازار جهانی است مقدار کافی گل برای صادرات وجود نداشته باشد .
عضو اتحادیه صادرکنندگان گل بیان کرد: با گرم شدن هوا به تاز گی گل های کاشت شده در دزفول به بازار عرضه شده که به دلیل گرمی هوا کیفیت تولید کاهش یافته است .
اکبری عنوان کرد: قیمت گل در بازار به دلیل کاهش شدید تولید نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش یافته و هزینه های تمام شده تولید نیز به دلیل تامین با ارز آزاد افزایش یافته است .
وی خاطرنشان کرد: شرکت های هواپیمایی گل های صادراتی را با ارز آزاد صادر می کنند درحالی که دولت از صادرکنندگان می خواهد ارز حاصل از صادرات را با نرخ ارز مبادله ای ارایه دهند .
اکبری تصریح کرد: تمایل تولید کنندگان به صادرات گل از بین رفته و جوایز صادراتی نیز از بین رفته است .
عضو اتحادیه صادرکنندگان گل گفت: سال گذشته 12 میلیون دلار گل صادر شده که در سال جاری 50 درصد کاهش یافته است .
وی تصریح کرد: بخشی از صادرات گیاه به عراق نیز به دلیل مشکلات سیاسی کاهش یافته و عراق ترجیح می دهد گیاه مورد نیاز را از ترکیه و سایر کشورها تامین کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.