فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ارقامی مانند درخت پسته به دلیل تحمل به کم آبی و شوری، سازگاری مناسبی با مناطق حاشیه دریاچه ارومیه داشته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع بهره‌برداران و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان عجب‌شیر در بخش «گوروان» این شهرستان اظهار کرد: رعایت الگوی کشت برای تداوم تولید و ارتقا کیفی محصول در منطقه با توجه به شرایط منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه رعایت اصلاح الگوی کشت باعث استفاده بهینه از منابع تولید متناسب با شرایط اقلیمی و منابع آب موجود و نیاز بازار خواهد شد، افزود: استفاده از ارقام با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه ضروری بوده و موجب اشتغالزایی در منطقه می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اقدام موجب کاهش آسیب‌های ناشی از پسرفت آب این دریاچه در بخش کشاورزی می‌شود، افزود: ارقامی مانند درخت پسته به دلیل تحمل به کم آبی و شوری، سازگاری مناسبی با مناطق حاشیه دریاچه ارومیه داشته و وجود درختان پسته با عمری در حدود یک قرن در جزیره اسلامی و روستاهای اطراف آن، حاکی از قابلیت منطقه در توسعه سطوح باغات این محصول دارد و لازم به ذکر است که قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

محمدیان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، ارزش افزوده محصول تولیدی را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: این اقدام موجب درآمدزایی برای کشاورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان در راستای توسعه استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان با تاکید بر بازاریابی و صدور محصولات به خارج، نسبت به افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان‌های تولیدکننده عمده محصولات تلاش می‌کند، اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند علاوه بر جلب و جذب سرمایه‌گذار در این بخش، در قالب طرح‌های توسعه کشاورزی شهرستان‌ها، ایجاد و راه‌اندازی این مراکز را عملی کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این اقدام با توجه به افزایش چشمگیر تولید محصولات زراعی و باغی در آذربایجان‌شرقی، علاوه بر جلوگیری از افت قیمت و ضرر تولیدکنندگان، راه را برای افزایش تولید محصولات فرآوری شده این بخش هموار و زمینه اشتغال مولد را به صورت قابل توجهی فراهم می‌کند با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع تولید در افزایش کمی و کیفی محصولات و افزایش درآمد بهره‌برداران افزود: تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن محصولات زراعی با نیاز آبی کم با سایر محصولات در این زمینه موثر است.

محمدیان با بیان اینکه توجه به اینکه بخش زیادی از آب زراعی و باغی این شهرستان از سد «قلعه‌چای» و چاه‌ها تامین می‌شود، ادامه داد: تغییر الگوی کشت در این منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانوارهای روستایی، ادامه داد: مشاغل خانگی آغاز حرکت به سوی استقلال اقتصادی بوده و توسعه مشاغلی مانند صنایع بسته‌بندی و واحدهای تولیدی کوچک در خانه‌های روستایی موجب درآمدزایی بیشتر برای روستائیان می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.