فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


محلات – خبرگزاری مهر: همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از اولین اداره تحقیقات تخصصی هواشناسی گل و گیاه کشور در محلات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره تحقیقات هواشناسی گل و گیاه شهرستان محلات یکشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: اولین اداره تحقیقات تخصصی هواشناسی گل و گیاه کشور که در زمینی به وسعت یک هکتار و زیربنای 10 هزار متر مربع احداث شده مجهز به پیشرفته ترین ابزار تخصصی سنجش شرایط آب و هوایی و سنسورهای تعیین وضعیت آب و هوایی کشاورزی است.

میثم عرب سرمایه گذاری صورت گرفته برای این اداره را سه میلیارد و 600 میلیون ریال برشمرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 84 آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود 4 ایستگاه باران سنجی در سطح روستاهای محلات و شهر نیم ور بیان داشت: شهرستان محلات با برخورداری از  ایستگاه هواشناسی 'هم دیدی' قابلیت ارسال اطلاعات آنلاین را در تمامی ساعات شبانه روز با ملاک مطالعات جغرافیایی و هواشناسی بین المللی داراست.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی استان مرکزی در ایام الله دهه فجر را در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را از برکات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بیان خدمات نظام به مردم است.

علی اکبر شعبانی فرد وحدت کلمه و پشتیبانی ملت از ولایت فقیه را رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران را بر پایه وحدت کلمه، استقلال، آزادی و راهبری ولی فقیه بنا نهاده و تا زمانی که مردم پشتیبان آرمان ها و ارزش های انقلاب هستند هیچ گزندی آن را تهدید نمی کند.

وی با بیان اینکه عدالت محوری و برخورداری قشرهای مختلف مردم از رفاه و عدالت از شعارهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: ملتهای آزادیخواه جهان امروز با الگوگیری از ارزشهای انقلاب ایران توانسته اند در برابر قدرت های استکباری جهان قد علم کنند.

استاندار استان مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان محلات بهره برداری از طرح واگذاری 50 هکتار اراضی شهرک اصناف برای مشاغل مزاحم، ساختمان مخابرات،ایستگاه هواشناسی و دومین ساختمان آتش نشانی را آغاز کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.