فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شستشوی چشم با دَمکرده سرد و صاف شده آقطی خستگی و سوزش چشم را برطرف خواهد کرد.
 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: آقطی را به دلیل دارا بودن خواص درمانی و پیشگیرانه به عنوان یک داروخانه کامل می شناسند.

وی تشریح کرد: گُل و میوه آقطی خواص دارویی دارد.

نقشی ادامه داد: استفاده از دَمکرده این گیاه دارویی برای برطرف شدن بیماری های ریه و دستگاه تنفسی موثر است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای استفاده از دهان شویه آقطی یادآور شد: غِرغِره و دهان شویه حاصل از دَمکرده گُل آقطی را می توان برای بهبودی زخم های دهان، گلودرد و التهاب لوزه استفاده نمود.

وی افزود: تنتور میوه آقطی همراه با گیاهانی نظیر شبدر آبی و بید را برای رهایی از رُماتیسم تاثیرگذار دانسته اند.

نقشی ضمن عنوان نمودن آثار آقطی در بهبود زخم های روی دست تاکید کرد: کِرِم آقطی برای ماساژ پوست دست های تَرَک خورده و زخم های روی دست موثر است
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.