فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برای تغییر سازه‌های گلخانه‌های جنوب کرمان 136 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ارس از جیرفت مجید درینی در نخستین انتخابات اعضای هیئت امنای انجمن گلخانه‌داران جنوب کرمان اظهار داشت: استعدادها و ظرفیت‌های کشاورزی در جنوب کرمان پررنگ است.

وی افزود: تشکل‌هایی باشند که با مسئولان دولتی ارتباط کارشناسی و نزدیک داشته باشند یکی از راه‌های پیشرفت کشاورزی در منطقه ایجاد انجمن گلخانه‌کاران است، مشکلات بخش کشاورزی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برطرف می‌شود.

درینی تصریح کرد: کشاورزان جنوب کرمان محصولات خود را از طریق سایر استان‌ها صادر می‌کنند، زیرا در این منطقه گمرک وجود ندارد، حمل و نقل جنوب کرمان در این سند باید نوشته شود، گرانی هزینه حمل و نقل محصولات کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان منطقه است که باید متولیان امر آن را برطرف کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تولیدات منطقه جنوب تا گمرک، مؤسسه استاندارد، ترمینال صادراتی  و فرودگاه جنوب ایجاد نشود، نمی‌تواند، جایگاه خود را پیدا کند، تشکیلات بازرگانی که امروز به عنوان صنعت، معدن و تجارت قلمداد می‌شود باید به اندازه جهاد کشاورزی در منطقه جنوب کرمان مستقر شود.

درینی افزود: باید کمیته کشاورزی جنوب کرمان به صورت مستقل تشکیل شود، با توجه به اینکه سطح زیر کشت در تولید در برخی سال‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، انجمن خرمای جنوب کرمان مستقل شود.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان 135 هزار هکتار گلخانه وجود دارد که 120 هکتار آن محصول خیار سبز گلخانه‌ای است، بیان کرد: در تولید محصولات گلخانه‌ای در جنوب باید تنوع تولید وجود داشته باشد.

درینی با اشاره به لزوم ایجاد بانک نشا در جنوب کرمان بیان کرد: شناسنامه سیفی و سبزی در جنوب کرمان توسط مدیران جهاد کشاورزی پر می‌شود که در آینده نزدیک محصولاتی که این شناسه را ندارند، خریداری نمی‌شوند.

وی گفت: برای تغییر سازه‌های گلخانه‌های جنوب کرمان 136 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.