فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱         
  

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: مراتع شرق استان تهران دارای استعداد بسیاری برای تولید گیاهان دارویی و صنعتی است.

غلا‏مرضا اباذری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: این مراتع از جمله می توان شهرستان ‏های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه نام برد.

وی افزود: با توجه به این‏که مراتع غنی استان تهران بیشتر در حوزه شهرستان ‏های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است، در گام اول مصمم هستیم تا برنامه‏ ریزی را برای توسعه و کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع این شهرستان‏ها آغاز کنیم.

اباذری با بیان اینکه عرصه‏ های منابع طبیعی دارای ظرفیت‏ های زیادی است، افزود: جلسه هم‏ اندیشی و هم‏ فکری با تعدادی از مجریان و بهره‏ برداران طرح‏ های مرتع‏ داری نیز با هدف شناسایی بیشتر ظرفیت ‏های موجود در مراتع و همچنین آشنایی با مسائل و مشکلات پیش ‏روی کشت و توسعه این گیاهان برگزار شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره اثرات مثبت اجرای طرح تولید و بهره‏ برداری از گیاهان دارویی و صنعتی اظهار کرد: مراتع استان تهران، علاوه بر تولید علوفه از ظرفیت‏ های قابل توجه دیگری برخوردار است که از جمله می‏ توان به تولید و بهره‏ برداری این گیاهان اشاره کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.