فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاه بابونه دارای خاصیت ضد فشردگی عصبی است و به عنوان آرام بخش در سردردهای عصبی و میگرنی شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ،گیاه بابونه دارای گل‌های سفید‌، زرد و ارغوانی بوده و به خاطر بوی آن در یونان باستان به این گیاه سیب خاکی اطلاق می‌شد.

در روزگاران قدیم از این گیاه به عنوان بهترین آرامبخش تشنجات معده و ناراحتی‌های هضمی استفاده می‌شده است.
گیاه بابونه علاوه بر جنبه دارویی کاربرد غذایی نیز دارد و همراه سبزیجات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این گیاه مصارف خوبی برای درمان بیماری‌ها دارد و از آن در شهرستان خاش در درمان انواع ناراحتی‌های دستگاه گوارش اعم از معده و روده مانند اسهال‌، استفراغ و دل دردها استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت اشتهاآوری، تصفیه کننده‌ای و ضدانگلی دارد. همچنین در درمان ضعف‌ها و خشکی‌های عمومی، آسم، تب‌های متناوب، کولیت و سنگ‌های مجاری اداری کاربرد دارد.

گیاه بابونه نیز دارای خاصیت ضد فشردگی عصبی است و به عنوان آرام بخش در سردردهای عصبی و میگرنی شناخته شده است.
مصرف چای بابونه همانند دیگر آرام بخش‌ها همچون تهیه چای است و می‌توان روزانه تا سه فنجان از آن را در موارد لزوم تهیه و استفاه کرد. مقدار آن برای هر فنجان، یک قاشق غذا خوری از گل بابونه است که باید در آب جوش ریخته و مدت 15 دقیقه صبر کرد تا دم بکشد و پس از هر غذا یا قبل از خواب با کمی عسل آمیخته و مصرف کرد. گیاه بابونه دارای طعم بسیار خوب و طبیعت تلخ، گرم و مرطوبی است و در هنگام تماس با پوست می‌تواند ایجاد حساسیت کند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.