فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹         
  

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبار گفت: درختان زیتون به استقبال میهمانان گیلان می‌روند.

اسدلله نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، با اشاره به اهداف تشکیل جلسه به دستور استاندار گیلان در رابطه با کاشت درخت در حاشیه اتوبان قزوین – رشت گفت: در 5 کیلومتری ورودی و خروجی شهرستان‌ها کاشت درخت مناسب با اقلیم آن شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان فواید درختکاری برای جوامع انسانی افزود: باید از گونه‌های خاص و متناسب استفاده کرد که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار بوده و از سوی دیگر نماد شهرستان نیز باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: از جمله گونه‌های درختانی که در اتوبان کاشته می‌شوند، درخت زیتون و درخت زربین هستند.

نظری ادامه داد: شهرداری‌های هر منطقه وظیفه‌ی آبیاری و نگهداری درختان آن منطقه را دارند.

وی با توجه به اینکه اگر آبیاری به موقع درخت‌ها انجام نشود باعث خشک شدن آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این امر باید از آبیاری قطره‌ای استفاده شود که این خود مستلزم تامین اعتبار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبار با بیان این مطلب که مکان‌یابی‌ها برای کاشت نهال در اتوبان قزوین – رشت مشخص شده‌اند، گفت: در صورت تامین اعتبار به زودی عملیات اجرایی کاشت درخت انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان استقرار نیروهای نظامی منطقه را فرصتی دانست که می‌توانند در راستای اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این گفت‌وگو شکوری رئیس منابع طبیعی شهرستان رودبار گفت: مکان‌یابی‌های انجام شده براین اساس است که فاز اول طرح کاشت درخت در اطراف اتوبان قزوین - رشت در 3 کیلومتر از منطقه پاچنار لوشان آغاز و تا پل مرکزی شهرستان لوشان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر اولویت‌های کاشت درخت زیتون و درخت زربین در ورودی شهرستان رودبار است که زیبایی خاصی به استان گیلان می‌بخشد.

شکوری تصریح کرد: پس از تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی در هفته منابع‌طبیعی این طرح اجرا می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.