فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

(ASS-ter) یا گل های ستاره ای اعضای علفی دیر گل دهنده و چند ساله از خانواده آستراسه بومی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی هستند. نام این گیاهان از یونان باستان گرفته شده است. این به معنای "ستاره" برای شکوفه های ستاره ای شکل این گل های زیبا است. نام گیاه شناسی این گیاهان Symphyotrichum spp است.آسترها عموما آسان و سریع رشد می کنند. اندازه نهایی آنها بسیار به نوع گیاه بستگی دارد. آسترهای آلپاین معمولاً با عادت رشد تپه‌ای رشد کمی دارند. سایر گونه ها دارای ارتفاع هستند و از 91 تا 152 سانتیمتر گسترش می یابند.
نحوه ی مراقبت از گل های ستاره ای - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی مراقبت از گل های ستاره ای - فوت و فن های باغبانی

رنگ و زمان شکوفایی گل های ستاره ای

شکوفه های ستاره ای شکل در رنگ های قرمز، آبی، بنفش، صورتی و سفید متفاوت است. برخی از آنها دارای گلبرگ های پراکنده و سیخ دار هستند. برخی دیگر دارای دو و سه گلبرگ کرکی هستند. اکثر آسترها در اواخر تابستان و در ماه های پاییز شکوفا می شوند. آسترهای آلپ در بهار شکوفا می شوند.



رنگ و زمان شکوفایی گل های ستاره ای


نور و دما

به طور کلی، آسترها در مکان‌های نیمه تا کامل آفتابی عملکرد خوبی دارند.دمای متوسط ​​تابستان با شب های خنک ، بارندگی منظم مکان مورد علاقه ی آنهاست. در برابر نور شدید خورشید در آب و هوای گرم نیاز به محافظت و سایه دارند‌.



نور و دما


آبیاری و کود دهی

هنگام کاشت استرها، آبیاری کامل را انجام دهید. خاک را مرطوب نگه دارید تا زمانی که گیاهان با 2.5 سانتیمتر آب توصیه شده استقرار پیدا کنند. از آبیاری بارانی یا آبیاری شدید که اجازه می دهد آب از خاک روی گیاهان پاشیده شود خودداری کنید. آبیاری آهسته با شلنگ بهتراست.مراقب باشید زیاد آبیاری نکنید زیرا باعث ریزش برگ ها و کاهش گلدهی می شود. یک یا دو بار در ماه یک یا دو بار در طول بهار و اوایل تا اواسط تابستان از فرمول غذایی گیاهی متعادل استفاده کنید. کوددهی را در اواسط تابستان به حالت تعلیق درآورید زیرا استفاده از کود ممکن است زمان گلدهی را کوتاه کند.



آبیاری و کود دهی


خاک و فاصله ی کاشت

استرها خاک لومی با زهکشی خوب و مخلوط با کمپوست آلی خوب را دوست دارند. بهتر است مواد متمم را قبل از کاشت در زمین مخلوط کنید. پس از تمام شدن خطر یخبندان، آسترهای جدید را در بهار بکارید. به آنها فضای زیادی برای گردش هوا و رشد بدهید. فاصله 30 تا 91 سانتیمتری بین گیاهان بهترین است. پس از کاشت، گیاهان جدید خود را با یک لایه 5 سانتیمتری از مالچ ارگانیک احاطه کنید. مراقب باشید که مالچ به ساقه گیاهان برخورد نکند.در اوایل بهار، خاک اطراف گیاهان مستقر را با یک لایه نازک کمپوست آلی تازه جایگزین کنید.



خاک و فاصله ی کاشت


هرس

آسترها گیاهانی با مراقبت بسیار آسان هستند. بسته به گونه‌ای که انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن‌ها را هرس کنید یا برای جلوگیری از واژگونی و رشد بوته‌ای آن‌ها را هرس کنید. سرکشی منظم باعث شکوفایی بهتر در همه گونه ها می شود. نیشگون گرفتن نوک شاخه های پشتی باعث ایجاد شاخ و برگ پر و ضخیم می شود.



هرس


تکثیر آسترها

رشد آسترها از بذر امکان پذیر است، اما جوانه زنی قابل اعتماد نیست. به همین دلیل، اکثر مردم گیاهان جوان را در اوایل بهار خریداری می کنند.گیاهان بالغی که اجازه دارند به دانه بروند ممکن است خود تکثیر شوند، اما گلهای فرزندان ممکن است شبیه گلهای گیاهان مادر نباشد. آسترها را می توان از قلمه های ساقه یا از طریق تقسیم ریشه نیز تکثیر کرد. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد، ایده خوبی است که گیاهان بالغ را هر دو سال یکبار تقسیم کنید.



تکثیر آسترها
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.