فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

وجود یک گیاه کاکتوس در خانه شما افزودنی چشم نواز و جالب به دکوراسیون شما می دهد، به خصوص اگر آن کاکتوس بسیار بزرگ باشد. با این حال، کاکتوس های بزرگتر به سختی یافت می شوند. گیاهان کاکتوس به دلیل سازگاری برای زندگی در زیستگاه طبیعی بیابانی خود، به طور طبیعی بسیار کندتر از بسیاری از گیاهان رشد می کنند. یک گیاه آپارتمانی بزرگ کاکتوس نه تنها به دلیل ظاهرش چشمگیر است، بلکه به دلیل تعهد و زمان لازم برای رسیدن به آن اندازه است. بنابراین اگر شما صاحب یک کاکتوس هستید اما به نظر می رسد که مانند سایر گیاهان آپارتمانی شما رشد نمی کند، احتمالاً از خود می پرسید که کاکتوس ها چقدر می توانند رشد کنند؟
چگونه به رشد بیشتر کاکتوس ها کمک کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه به رشد بیشتر کاکتوس ها کمک کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

میزان رشد کاکتوس

بیشتر انواع گیاهان کاکتوس بسیار کند رشد می کنند. اگر رشد آنها از بذر شروع شود ، بسته به گونه، ممکن است بعد از 2 یا 3 سال اول به چند سانتی متر ارتفاع برسند.بیشتر گیاهان کاکتوس حدود 1 تا 3 سانتی متر در سال رشد می کنند، به استثنای چند مورد قابل توجه که گاهی اوقات می توانند تا 15 سانتی متر در سال رشد کنند.کاکتوس‌ها که بومی بیابان‌های سراسر جهان هستند، به طور طبیعی برای کنترل مواد مغذی ناکافی، گرمای شدید و بارندگی غیرقابل پیش‌بینی مجهز هستند. این تاکتیک‌های بقای تشدید شده باعث می‌شود که گیاهان کاکتوس بیشتر انرژی خود را برای زنده ماندن به جای رشد سریع متمرکز کنند. بدون این سازگاری‌های منحصربه‌فرد، کاکتوس‌ها هرگز از آب و هوای سخت کویری جان سالم به در نمی‌برند.



میزان رشد کاکتوس


با انواع مختلف کاکتوس آشنا شوید

انتخاب گیاه کاکتوس مناسب برای خانه شما می تواند کمی سخت باشد، زیرا تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد. به هر حال حدود 2000 گونه مختلف از کاکتوس ها وجود دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد نوع مناسب کاکتوس، مهم است که از خود بپرسید چه انتظاری از آن دارید. آیا شما فقط به دنبال یک دکور زیبا هستید، آیا می خواهید از کاکتوس خود لذت ببرید و رشد آن را تا 20 سال آینده تماشا کنید، یا به دنبال کاکتوسی هستید که گل های زیبایی تولید کند؟ کاکتوس بشکه طلایی از جنس Echinocactus، یک انتخاب مبتدی خوب برای رشد در داخل خانه است. اینها به نور زیاد نیاز دارند، اما آب زیادی نیاز ندارند. کاکتوس بشکه طلایی می تواند با آبیاری به ندرت ، هر دو یا سه ماه یک بار رشد کند. حتی با آب بسیار کم، می توانید انتظار داشته باشید که آنها در حدود 1-2 سانتی متر در سال رشد کنند . در طبیعت، این کاکتوس ها در تابستان گل های زرد کوچکی تولید می کنند، اما تنها پس از رسیدن به سن 20 سالگی. به طور متوسط کاکتوس هایی با ​​حدود 2 تا 3 سانتی متر قد در سال، انواع مختلفی از کاکتوس ها در خانواده Ferocactus وجود دارد که گیاهان آپارتمانی معمولی را می سازند. این کاکتوس ها شبیه کاکتوس بشکه طلایی هستند و شکل بشکه ای دارند. مانند اکثر کاکتوس ها، آنها نور روشن و آب کم را ترجیح می دهند. این کاکتوس ها همچنین می توانند گل هایی با رنگ های مختلف مانند صورتی، زرد، بنفش یا قرمز بسته به گونه تولید کنند، پس از رسیدن به بلوغ. کاکتوس ساگوارو احتمالاً همان چیزی است که هنگام تلاش برای تصویر کردن منظره نمادین بیابان در ذهن دارید. قادر به رسیدن به ارتفاع بیش از 23 متر ، با طول عمر بیش از 200 سال، سرعت رشد آهسته آنها، آنها را به انتخاب خوبی برای رشد در داخل خانه تبدیل می کند. این کاکتوس ها بسته به مرحله رشد معمولا بین 2 تا 15 سانتی متر در سال رشد می کنند. اما، ممکن است تا 40 سال طول بکشد تا کاکتوس ساگوارو به گل برسد. اگر به دنبال شکوفه های رنگارنگ هستید، کاکتوس کریسمس انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این کاکتوس ها ظاهری بسیار منحصر به فرد دارند و ساقه های آن بسیار شبیه برگ هایی است که روی هم قرار گرفته اند.



با انواع مختلف کاکتوس آشنا شوید


انتخاب ظرف مناسب

هنگام کاشت گیاه کاکتوس، همیشه ظرفی را انتخاب کنید که قطر آن حداقل 7 تا 10 سانتیمتر بیشتر از خود کاکتوس باشد. ایده این است که به کاکتوس فضایی برای رشد بدهید، زیرا نمی‌خواهید خیلی وقت‌ها گلدان را مجددا عوض کنید. یک ظرف بزرگتر به ریشه ها فرصتی برای پخش شدن و تامین مواد مغذی بیشتری می دهد. این همچنین به تثبیت گیاه کاکتوس پس از بزرگتر شدن کمک می کند. گلدان سفالی بهترین انتخاب برای گیاهان کاکتوس است.



انتخاب ظرف مناسب


انتخاب خاک با زهکشی خوب

انتخاب خاک مناسب برای گلدان کاکتوس برای بقای آن کاملاً حیاتی است. کاکتوس ها برای زندگی در شرایط خاکی شنی، صخره ای و سخت که آب و مواد مغذی کمیاب هستند، تکامل یافته اند. اکثر مراکز باغ دارای مخلوط خاک مخصوص کاکتوس هستند که توسط مارک های معروف ساخته شده اند که همه آنها را می شناسند. با این حال، این مخلوط ها گاهی اوقات می توانند بیش از حد قیمت گذاری شوند و اغلب غیرقابل پیش بینی هستند، در حالی که برخی هنوز آب بیشتری از حد مطلوب در خود نگه می دارند. ساختن خاک کاکتوس خود یک گزینه ارزان تر و قابل پیش بینی تر است. مخلوط اصلی خاک کاکتوس شامل 3 قسمت خاک گلدان، 2 قسمت ماسه درشت و 1 قسمت پرلیت خواهد بود. هر یک از این مواد را معمولا می توان به صورت جداگانه در اکثر مراکز باغ خریداری کرد.



انتخاب خاک با زهکشی خوب


تامین نور و کود و آبیاری مناسب

سعی کنید گیاه کاکتوس خود را در آفتابی ترین پنجره خانه خود ترجیحاً رو به جنوب قرار دهید. از آنجایی که بیشتر گیاهان آپارتمانی کاکتوس کوچک هستند، طاقچه پنجره معمولا بهترین گزینه برای بیشترین نور مستقیم خورشید است. به یاد داشته باشید که گیاه کاکتوس خود را هر هفته بچرخانید، زیرا هر چه نور خورشید بیشتر باشد، در انجام فتوسنتز کارآمدتر خواهد بود. استفاده از کود ساکولنت می تواند به رشد سریعتر کاکتوس شما کمک کند. در طول فصل رشد به طور منظم از کود مایع محلول در آب که نیتروژن کمی دارد استفاده کنید. با این حال، از استفاده از کود در ماه‌های سرد خودداری کنید زیرا گیاه کاکتوس در این زمان از مواد مغذی زیادی استفاده نمی‌کند.اگر می‌خواهید به رشد هر چه سریع‌تر گیاه کاکتوس کمک کنید، مهم است که با آبیاری فصل‌ها را تقلید کنید. در طول فصل رشد (از بهار تا پاییز) گیاهان کاکتوس با آبیاری منظم و سطحی رشد می کنند. آبیاری گیاه کاکتوس حدودا یک بار در هفته در گرمترین ماهها به تحریک رشد کمک می کند. اما یادتان باشد که آبیاری خیلی عمیق نکنید و همیشه بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در طول ماه های سردتر، گیاهان کاکتوس اساساً به خواب می روند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مهم است که آبیاری را به حدود یک بار در ماه کاهش دهید.



تامین نور و کود و آبیاری مناسب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.