فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

به همان اندازه که گیاهان آپارتمانی برای سلامتی و هم برای دکوراسیون شما فوق‌العاده هستند، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که گیاهان آپارتمانی دوست دارند بمیرند - به خصوص اگر در باغبانی داخلی نسبتاً تازه کار هستید. در بسیاری از موارد، باغبانان دقیقاً از این که چرا گیاه محبوبشان مرده است، گیج می شوند.خبر خوب این است که گیاهان واقعاً بدون دلیل نمی میرند. در واقع، گیاهان آپارتمانی بسته به گونه آنها نسبتاً قابل پیش بینی هستند و اکثریت قریب به اتفاق تلفات گیاهان آپارتمانی همگی به دلیل همین چند عامل ایجاد می شوند. در اینجا مهمترین دلایل مرگ گیاهان آپارتمانی آورده شده است.
دلایل رایج مرگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
دلایل رایج مرگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

آبیاری زیاد

آبیاری زیاد : یک اشتباه بسیار رایج است. گیاهان بسیار کمی وجود دارند که بتوانند آبیاری روزانه را تحمل کنند. یک توصیه قدیمی در مورد صبر کردن تا خشک شدن سطح بالایی خاک یک قانون کلی خوب است. همچنین می توانید به دنبال علائم تشنگی در گیاه خود باشید، از جمله افتادگی یا پژمرده شدن برگ ها. به طور کلی، تا زمانی گیاهان نیاز به آب ندارند ، نباید آبیاری انجام شود.



آبیاری زیاد


زهکشی نامناسب

زهکشی نامناسب :آبیاری و زهکشی آنقدر به هم مرتبط هستند که تشخیص تمایز بین آنها دشوار است، اما شکی نیست که زهکشی بد باعث مرگ بسیاری از گیاهان می شود. گلدان هایی که زهکشی ضعیفی دارند، که می توانند شامل گیاهانی که ریشه پر دارند یا خاک آنها قدیمی شده باشد ، می توانند به راحتی آب را در کف گلدان نگه دارند، حتی اگر بالاتر از آن خشک تر باشد. نتیجه ریشه هایی است که در آب می نشینند و شرایط عالی را برای پوسیدگی ریشه ایجاد می کنند. به همین ترتیب، بسیاری از مردم گیاهان خود را تا زمانی که آب در زیر گلدانی پر شود آبیاری می کنند، اما پس از آن زیر گلدانی را خالی نمی کنند، بنابراین گیاه به معنای واقعی کلمه در یک حوضچه می نشیند.این نیز یک دعوت برای پوسیدگی ریشه است. به عنوان یک قاعده، هرچه زهکشی شما بهتر باشد، دفعات بیشتری می توانید آبیاری کنید .



زهکشی نامناسب


عدم تعویض گلدان

عدم تعویض گلدان: خیلی رایج است که صاحب گیاه برای یک یا دو سال گیاه داشته باشد، در این مدت گیاه رشد می کند و عالی به نظر می رسد، اما وقتی گیاه بدون دلیل شروع به از بین رفتن می کند، مبهوت و گیج می شود. در بسیاری از موارد، این به دلیل گیاه ریشه دار است که دیگر تغذیه کافی از خاک دریافت نمی کند (زیرا به ندرت چیزی باقی مانده است). همه گیاهان نیازی به گلدان مجدد ندارند، اما باید اغلب گیاهانی که ریشه زیادی دارند را بررسی کنید.



عدم تعویض گلدان


استفاده از خاک قدیمی گلدان

استفاده از خاک قدیمی گلدان : این نیز ارتباط نزدیکی با عدم تعویض گلدان دارد. بیشتر خاک های گلدانی بر پایه پیت هستند که به مرور زمان تجزیه می شود و اسیدی تر می شود. با شکسته شدن ذغال سنگ نارس، تزریق کامل ناحیه ریشه برای آب و اکسیژن سخت تر می شود، بنابراین گیاه به آرامی گرسنگی می کشد حتی اگر هیچ چیز دیگری تغییر نکند (مثلاً برنامه آبیاری شما). بهترین راه حل در اینجا این است که زمانی که گیاه به آن نیاز دارد، تعویض خاک و گلدان انجام شود. اگر گیاه شما خیلی پیر است، قلمه بزنید.



استفاده از خاک قدیمی گلدان


کافی نبودن آبیاری و کود دهی

کافی نبودن آبیاری و کود دهی : این بیشتر به دلیل بی توجهی ایجاد می شود، افرادی که اجازه می دهند گیاهانشان از کمبود آب بمیرند، واقعاً اهمیتی نمی دهند . حقیقت این است که اگر قسمت آبیاری و زهکشی را درست انجام دهید، بسیاری از گیاهان می توانند بسیار سازگار باشند. گیاهی با ناحیه ریشه سالم اغلب می تواند از نوسانات دما، شرایط نوری ناقص و حتی سطوح نور کمتر از حد ایده آل جان سالم به در ببرد. اگر بتوانید مقدار ایده آل نور را با برنامه منظم کود دهی فراهم کنید، گیاهان شما رشد خواهند کرد.



کافی نبودن آبیاری و کود دهی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.