فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰         
  

۱.برنامه ریزی و آرایش گیاهان: قبل از اینکه خاک را حفر کنید و بذور را در زمین بکارید، باید بنشینید و در مورد آنچه می خواهید در باغ سبزیجات خود بدست آورید فکر کنید. ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا فضا و شرایط لازم برای رشد آنچه می خواهید را دارید؟ آشنا ترین نحوه ی کاشت، طرح سنتی است.کل منطقه زیر کشت می رود و گیاهان به صورت ردیفی رشد می کنند.طرح بعدی باغ های جعبه ای در زمین های کوچک مربع شکل است.
شرایط و انتخاب مکان مناسب برای ایجاد باغ سبزی - فوت و فن های باغبانی
شرایط و انتخاب مکان مناسب برای ایجاد باغ سبزی - فوت و فن های باغبانی

۲.انتخاب بهترین محیط

۲.انتخاب بهترین محیط : بهترین مکان برای یک باغ سبزیجات باید شامل موارد زیر باشد: حداقل شش ساعت نور خورشید در روز ، زهکشی مناسب و گردش هوا و یک مکان هم سطح با خاک سبک و غنی. همچنین باید یک منبع آب در نزدیکی آن وجود داشته باشد ، و در حالت ایده آل ، دسترسی مناسب به تجهیزات ذخیره سازی.



۲.انتخاب بهترین محیط


ترسیم تقشه

ترسیم تقشه: شما باید مکان را بررسی کنید و محوطه ی باغ خود را ترسیم کنید. در این نقشه می توانید موانعی را نشان دهید و مناطقی را که بهترین نور خورشید را دریافت می کنند ثبت کنید.زمین مطمئناً باید از خطوط برق زیرزمینی خالی باشد. اگر به آنها بگویید در حال حفاری یک باغ هستید ، شرکتهای تاسیساتی خطوط زیرزمینی را پیدا و از بین می برند. با شرکت های محلی خود تماس بگیرید تا دریابید که در کجا سیم کشی یا لوله کشی دارید. برای تهیه یک طرح خوب ، به یک دفترچه یادداشت، دوربین ، نشانگر ، چوب نوک تیز برای نشانه گذاری نیاز دارید. ابتدا از مکان انتخابی عکس بگیرید تا باغ را ترسیم کند. حتماً تصویر را از نقطه ای عکاسی کنید که امکان مشاهده کامل ح محوطه را فراهم کند. در دفترچه یادداشت خود ، طرحی از منطقه را ترسیم کرده و سپس مناطق سایه دار یا هر ریشه یا دامنه درخت را علامت گذاری کنید.



ترسیم تقشه


۴.میزان آفتاب

۴.میزان آفتاب :مهمترین عامل در تعیین محل قرارگیری باغ میزان آفتابی است که زمین دریافت می کند. شما باید الگوهای مختلف نور و سایه را در طول یک روز بررسی کنید.چوب ها را در مناطق سایه قرار دهید و سپس زمان هایی را که زمین کاملاً با نور خورشید پوشانده شده و سایه ها ظاهر می شوند ، ثبت کنید. اگر حداقل شش ساعت در کل باغ آفتاب ندارید ، ممکن است مجبور شوید اندازه ، موقعیت یا حتی مکان محل باغ خود را تغییر دهید.



۴.میزان آفتاب


۵. مکان انتخابی دور از خانه باشد : اطمینان حاصل کنید که باغ را خیلی نزدیک به خانه خود قرار ندهید ، که سایه ایجاد می کند. مناطق کاشت را حداقل 10 فوت از دیوارها دور نگه دارید. سبزیجاتی که در سایه کاشته می شوند ، تولید کمتری دارند و ممکن است نسبت به کاشت در آفتاب کامل در معرض بیماری و آسیب حشرات باشند.



شرایط و انتخاب مکان مناسب برای ایجاد باغ سبزی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.